مدیر آب و فاضلاب روستایی مشهد گفت: برای بهبود خدمات آب‌رسانی به روستاهای حاشیه شهر مشهد ۲۸ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است.

۲۸ میلیارد تومان برای آب‌رسانی روستاهای حاشیه شهر مشهد نیاز است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد سهرابی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در حاشیه بازدید از آزمایشگاه آب و فاضلاب مشهد که در اتاق جلسات آبفار مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه‌ها در تمام مراجع ذیصلاح به تصویب رسیده و در صورت اختصاص اعتبارات مناسب تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: مطالعات و نقشه‌برداری‌ها برای اجرایی شدن پروژه‌های ویژه برای هر روستا انجام شده است و امید می‌رود تا پایان سال به بهره‌برداری رسیده تا برای فصل آینده با مشکل مواجه نشویم.

مدیر آب و فاضلاب روستایی مشهد با اینکه بحران آب بسیار استراتژیک و مهم است خاطرنشان کرد: مشکلاتی در این زمینه در کشور ما وجود دارد و مردم برای آب ارزش قائل نیستند.

سهرابی تصریح کرد: باید به جای این الگوی مصرف که هم اکنون در جامعه وجود دارد، درست مصرف کردن و به جا مصرف کردن را جایگزین کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از نیاز آبی برای روستاها تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه این آب شرب که با کیفیت بالا به بهره‌برداری می‌رسد برای آبیاری اشجار و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد و این موضوع سبب می‌شود آب‌رسانی به سایر مشترکین با مشکل مواجه شود.

مدیر آب و فاضلاب خراسان رضوی با تاکید بر جدی بودن بحران آب تصریح کرد: در اطراف مشهد روستاهایی وجود دارد که در حفر چاه به سنگ بستر رسیده‌ایم و برای ادامه آب‌رسانی به روستاها باید هزینه‌های چند میلیارد تومانی انجام شود.

سهرابی مشکل اساسی در آبرسانی به روستاها را مشکل اجتماعی دانست و افزود:  در بسیاری از روستاها اگر تعدادی از مشترکان پرمصرف قطع اشتراک شوند آب رسانی به سایرین بدون هیچ مشکلی انجام می‌گیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.