رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در چهار ماه امسال ۴۰ میلیون سند قدیمی عکس برداری و در آرشیو الکترونیکی این سازمان ثبت شده است.

۴۰ میلیون سند قدیمی در آرشیو الکترونیکی سازمان ثبت اسناد ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، احمد تویسرکانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سازمان وارث صدها میلیون سابقه ثبتی است که ساماندهی و ثبت الکترونیکی آنها به منظور ارتقای سلامت اداری و جلوگیری از دخل و تصرف در آنها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: برای عکس برداری و اسکن نمودن تمام پرونده های ثبتی در دفاتر ثبت اسناد و تبدیل دفاتر سنتی به دفاتر دیجیتال و سیستم الکترونیک برنامه ریزی شده است.
وی گفت: در صورت تامین منابع لازم آرشیو اسناد قدیمی در این سازمان به سرعت انجام می شود.
معاون قوه قضاییه، اجرای بند 67 سیاست های برنامه ششم توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور را در توسعه ثبت رسمی و همچنین ثبت مالکیت های معنوی و ثبت اسناد و املاک را از جمله سیاست های بخش حقوقی و قضایی کشور دانست.
وی افزود: سازمان ثبت اسناد برحسب وظیفه خود برنامه های جدی در حوزه توسعه ثبت رسمی دارد زیرا به هر اندازه که ثبت رسمی در کشور توسعه پیدا کند، وضعیت حقوقی بهتری خواهیم داشت.
وی ادامه داد: توسعه ثبت رسمی از اختلاف در مالکیت ها و تولید دعاوی جلوگیری می کند، باعث کاهش پرونده های تشکیل شده در محاکم قضایی می شود و از بسیاری بی نظمی در حوزه اقتصاد، خرید و فروش های عادی در املاک و اراضی و زمین خواری نیز می کاهد.
وی اظهار کرد: برای توسعه ثبت رسمی در کشور نیازمند توسعه اجرای قانون حدنگار یا کاداستر در کشور هستیم تا به حوزه تثبیت مالکیت های دولت و سنددار کردن مالکیت های آن کمک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.