قدس آنلاین: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان گفت: در سال ۹۳ بیش از ۳ هزار نفر در ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر مشاوره شده اند که این رقم در سال جاری تا امروز بیش از ۵۰۰ مورد بوده است.

امسال بیش از ۵۰۰ نفر در ستاد احیای امر به معروف اصفهان مشاوره شده اند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ پاسدار مقواساز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، اظهار کرد: در فضای امروز جهان، دو جبهه حق و باطل روبروی هم ایستاده اند که در این میان نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران بیش از پیش خطیر تر و پررنگ تر خواهد بود.
وی گفت: در جنگ نرم امروز که جبهه باطل به راه انداخته، خبرنگاران باید فرمانده این جبهه باشند و با امر به خوبی و نهی از بدی در خط مقدم فرهنگ سازی پیشگام باشند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه این ستاد با هدف احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطوح مختلف جامعه اسلامی تشکیل شده است، تصریح کرد: این ستاد از معاونت هایی چون معاونت ادارات و سازمان ها، امور مناطق، اصناف و اماکن، سازمان قضایی و نظامی و تشکل های مردمی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی مناطق در شهرستان اصفهان، ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر با همان چارت اصلی در مناطق پانزده گانه شهرداری ایجاد شد که کمک شایانی در اجرایی شدن این فریضه نموده است
مقواساز افزود: در مناطق مختلف ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد تشکیل می شود که ریاست آن با امام جماعت و رییس پایگاه بسیج، دبیر آن است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: آسیب ها در مناطق گوناگون متفاوت است و با ایجاد ستادهای مناطق در آسیب شناسی بهتر عمل خواهد شد چراکه این ستاد ها در دل همان مناطق و از اهالی همان محل ایجاد می شود و این کمک بزرگی به فرهنگ سازی درخور با آن محل است.
وی اظهار کرد: ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر با رویکرد ایجابی فعالیت می کند و به هیج وجه مباحث سلبی مطرح نیست و فقط در حد تذکر لسانی و مباحث فرهنگی به کار خود ادامه می دهد.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان افزود: در سال 93 بیش از 3 هزار نفر در ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر مشاوره شده اند که این رقم در سال جاری تا امروز بیش از 500 مورد بوده است.
مقواساز گفت: در معاونت سازمان قضایی و نظامی با استفاده از ظرفیت های قانونی و قضایی موجود از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت خواهد شد و در این معاونت کمیسیون های مبارزه با هنجارشکنی باحضور فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، مسوولان اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی تشکیل می شود.
وی افزود: نزدیک به 7 سال است که بحث عیون خودرویی در حال اجراست اما در این زمینه کوتاهی شده بود که با پیگیری هایی که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان انجام داد نیروی انتظامی اقدام به توقیف خودورهایی که باعث سلب آسایش مردم شده بودند کرد.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: در معاونت سازمان قضایی و نظامی با استفاده از ظرفیت های نیروی انتظامی و قضایی آموزش های تخصصی و لازم به نیروی های مردمی داده می شود و این معاونت تعامل و ارتباط منسجمی با پایگاه های بسیج دارد.
مقواساز تصریح کرد: بیش از یک هزار نفر از شهروندان اصفهانی به صورت داوطلب با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همکاری دارند و رویکرد اصلی ما تذکر لسانی با مهربانی و عطوفت است.
وی خاطرنشان کرد: این ستاد دفتر مشاوره نماد مهر را مدیریت می کند که از سال 85 تاکنون بیش از 30 هزار نفر در این دفتر مشاوره شده اند و در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر تولید کتاب و نرم افزار، محصولات فرهنگی و همچنین راه اندازی سایت راه بهشت را در دستور کار داشته ایم.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان افزود: بیش از 100 اتحادیه صنفی با این ستاد ارتباط منسجم دارند که در همین رابطه آموزش های لازم به نمایندگان این اصناف داده می شود تا از حضور کالاهای ضد فرهنگی در بازار جلوگیری به عمل آید.
گفتنی است، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1372 به ریاست حضرت آیت الله جنتی تشکیل شد. ریاست ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر شهرستان اصفهان به عهده محمد علی احمدی و دبیر آن سرهنگ پاسدار مقواساز است. این ستاد با هدف احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطوح مختلف جامعه اسلامی تشکیل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.