رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خواستار افزایش مشارکت و همکاری بانک‌ها در تسهیلات دهی به مددجویان کمیته امداد شد.

بانک‌ها در تسهیلات مددجویان مشارکت کنند/ اشتغال عامل رفع تحریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، سید پرویز فتاح پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم تجلیل از هزار و ۵۰۰ خانوار خودکفا شده در اردبیل با تاکید به اینکه نظام اسلامی ترسیم شده توسط امام راحل عدالت محور و حامی محرومان است، تصریح کرد: این قشر همواره پشتیبان ولایت بوده و از بین این قشر همواره بسیجی و فداکار و پایه کار را شاهد بودیم.

وی با انتقاد از عملکرد بانک ها در تسهیل دهی به مددجویان ادامه داد: چطور می شود که برخی میلیاردی و هزار میلیاردی پول های کشور را می برند و در مقابل برای تسهیل دهی ۳۰ میلیون ریالی به یک مددجو مشکلاتی در ضامن و ... به وجود می آورند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید به اینکه مددجویی که یک فرش دستبافت بافته هنرمند است و نباید فقیر تلقی شود، متذکر شد: این ثروت است و این ثروت بین محرومان موج می زند و اینکه فقیر تراشی کنیم و جامعه تحت پوشش بسازیم صحیح نیست.

فتاح جشن خودکفایی مددجویان را تاکیدی بر ثروتمند بودن و نه فقیر بودن این قشر دانست و اضافه کرد: بنده به استاندار اردبیل گفتم که وام های خرد چند میلیونی را در اختیار مددجویان قرار دهند و این قشر را حمایت کنند.

وی با ابراز گله مندی از تخصیص ۵۲ درصدی وام های درخواستی مددجویان در استان اردبیل، تصریح کرد: هرچند مسئولان می گویند به توانمندسازی افتخار می کنیم اما باید در پشت این افتخار اراده حاکم شود و اردبیل را علاوه بر شهر احساسات ما به شهر اراده ها می شناسیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به تاکید به جایگاه مکتب اردبیل که از شهدا، عزاداری و دیانت آن پیدا است، افزود: انتظار ما در چنین جامعه ای حمایت از مددجو است و در مقابل مددجو نیز نباید اجازه دهد این برچسب به وی بخورد چرا که مددجو ناتوان نیست.

فتاح زمینه اصلاح کشور را با کار و اشتغال دانست و با تاکید به دستاوردهای حمایت از مددجویان خطاب به مدیران استانی و بانک ها بیان داشت: مدیران برای آخرت خود هم که شده وام ها در اختیار مددجویان قرار دهند چرا که این وام ها مضاعف شده و بازخواهد گشت.

وی به ضرورت ایجاد فرصت بروز و ظهور به مددجویان تاکید کرد و متذکر شد: بنده از استاندار اردبیل خواستم شهرستانی با تابلوی بدون مددجو مزین شود اما در همین استان می توان کاری کرد که تابلوی استان بدون مددجو در ورودی آن نصب شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کمیته امداد به دنبال افزایش مددجو نیست و در مقابل به خودکفایی مددجویان خود افتخار می کند، اضافه کرد: سال گذشته ما برای ۱۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کردیم.

فتاح با یادآوری جلسه اخیر با معاون اول رئیس جمهور در خصوص اشتغال تاکید کرد: اشتغال به عنوان دغدغه همه مسئولان است و امروز ما می گوییم آموزش و وام از ما و اقدام از استان ها؛ چرا که در این مسیر خروجی مثبت را شاهد بودیم.

وی اشتغال را تنها راهکار توسعه کشور دانست و افزود: تمام هدف مبارزه تحریمی شکست کشور، تقلیل تولید و ضربه اقتصادی بود با این وجود دشمن اشتباه کرد و این ملت نه تنها کوتاه نخواهد آمد بلکه محکم تر از قبل گام برخواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بزرگ ترین جواب برای لغو تحریم ها را ایستادگی و کار و اشتغال دانست و به ضرورت، دقت و محاسبه در وام های اعطایی به مددجویان در استان ها تاکید کرد.

فتاح اعطای وام نادرست را بدتر از وام ندادن توصیف کرد و متذکر شد: استان ها باید با ارائه صحیح وام همراه با شناخت و آموزش کمک کنند وام در مسیر اشتغال صرف شود.

وی با بیان اینکه در یک ملت متحد فقیر و غنی یکی هستند، اضافه کرد: در راستای حمایت از مددجویان نقش خیرین کلیدی است و راه حل فقر همین حمایت مردم از مردم است و این خیرین هستند که ما را نجات خواهند داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه شدن چهار هزار نفر خیر فقط در ماه رمضان به خیرین کمیته امداد اردبیل را دستاورد مطلوبی دانست و به بانک ها سفارش کرد با وام قرض الحسنه راهگشای مددجویان باشند.

فتاح با تاکید به اینکه در هیچ کجای کشور با ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون ریال نمی توان یک شغل ایجاد کرد، بیان داشت: هرچند مشاغل کمیته امداد خرد است اما این مشاغل نه تنها جای سایر مشاغل را تنگ نکرده بلکه بر اساس امکانات و شرایط و اقتضائات مددجویان تعریف شده است.

وی کمیته امداد را حامی مشاغل خرد خواند و افزود: با ایجاد مشاغل خرد جای مددجو و مددکار تغییر می یابد و فرد مددجو خود  چند فرد دیگر را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.