در میانه تابستان، با به مدار تولید آمدن جدیدترین نیروگاه برقابی ایران، ظرفیت تولید برق کشور ۴۸۰ مگاوات افزایش یافت.

ظرفیت تولید برق ایران ۴۸۰ مگاوات افزایش یافت

به گزارش  تسنیم، در فاصله تقریبی 700 کیلومتری جنوب غربی تهران، حد فاصل دو استان ایلام و لرستان و 40 کیلومتری شمال غربی شهرستان دره شهر بر روی رودخانه سیمره، سدی به همین نام احداث شده که نیروگاه آن با سنکرون تمامی واحدها، آماده بهره برداری شده است.

با اتصال سه واحد 160 مگاواتی نیروگاه سیمره به شبکه سراسری برق ایران، ظرفیت تولید برق کشور 480 مگاوات افزایش یافت و با کارکرد کامل این نیروگاه در طول سال 850 گیگاوات ساعت انرژی برقآبی تولید می شود.

عبدالمجید هاشم مدیر برق و مکانیک طرح سیمره در این خصوص اظهار داشت: طرح سد و نیروگاه سیمره در 106 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ایلام بر روی رودخانه سیمره با هدف تولید انرژی برقآبی به میزان سالانه 684 گیگاوات ساعت و کمک به پایداری شبکه برق کشور، کنترل و تنظیم جریان های سطحی رودخانه، تأمین حقابه های پایین دست و افزایش طول عمر سد کرخه و جلوگیری از انتقال رسوب به مخزن سد کرخه، در دست اجراست.

وی افزود: آبگیری این سد در دو نوبت اردیبهشت ماه 90 و آبان ماه 92 با موفقیت انجام شد و نصب تجهیزات نیروگاهی این طرح آغاز شد.

مدیر برق و مکانیک طرح سیمره با بیان اینکه فروردین ماه 94، فرآیند نصب واحدهای نیروگاهی تکمیل شد، گفت: پس از پایان نصب واحدهای نیروگاهی، انجام عملیات تست تر و خشک واحدهای نیروگاهی در برنامه قرار گرفت و خرداد ماه 94 این دو عملیات با موفقیت در هر سه واحد نیروگاه انجام شد.

وی ادامه داد: با اتمام موفقیت آمیز عملیات تست تر و خشک واحدهای نیروگاهی، واحدها یکی پس از دیگری سنکرون شدند به طوری که سوم تیرماه سال جاری نخستین واحد، روز بعد دومین واحد و نهم مرداد سومین واحد سنکرون شد و برق این سه واحد با ظرفیت 480 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور وصل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.