عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: وزیر نیرو با اختصاص خط لوله جداگانه انتقال آب خلیج فارس به خراسان رضوی موافقت کرده است.

موافقت وزیر نیرو با اختصاص خط لوله جداگانه انتقال آب به خراسان‌رضوی‌

به گزارش قدس آنلاین، سید هاشم بنی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه برای خرید آب از تاجیکستان و رساندن آن به خراسان رضوی نیاز به عبور از برخی از کشورها است، ممکن است مشکلاتی ‌در این زمینه ایجاد شود، بنابراین بهتر است از منابع سهل الوصول که در مرزهای داخلی ایران وجود دارد، برای رفع مشکل بی‌آبی و کم‌آبی در خراسان رضوی استفاده کرد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه عملی‌ترین و ممکن‌ترین روش برای رفع این مشکل انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به خراسان رضوی است، خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه این مسئله شروع شده و در یکی از شهرهای مناطق شرقی استان نیز عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: وزیر نیرو نیز موافقت خود را برای اختصاص خط لوله جداگانه در راستای سرعت بخشیدن به رفع مشکل کم آبی خراسان رضوی اعلام کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: هم‌اکنون مطالعات اجرای طرح آب جایگزین در دست اجراست، به این معنا که از آب شیرین شده خلیج فارس برای مصارف کشاورزی و از آب‌هایی که اکنون برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای مصارف شرب استفاده شود.

بنی‌هاشمی در ارتباط با دیگر سناریوهای در نظر گرفته شده برای حل مشکل کم آبی خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از این روش‌ها، انتقال آب از دریای خزر است که محدودیت‌هایی را به همراه دارد. نخستین محدودیت این موضوع، دریاچه بودن آب‌های شمالی و همجوار بودن آن با چند کشور دیگر است که امکان بروز مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین آب‌های شمالی به آب‌های آزاد متصل نیست و نمی‌تواند مشکل کم آبی را برای همیشه برطرف کند؛ هرچند کیفیت آب آن بالاتر بوده و میزان نمک آن کمتر است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.