گروه میهن  -  مصدق - وزیران جهاد کشاورزی و نیرو از بحرانی بودن نیمی از دشتهای کشور و پلمب بیش از چهار هزار حلقه  چاه غیر مجاز خبر دادند.

 بحران آب در نیمی از دشتهای کشور

به گزارش خبرنگار ما، وزیر جهاد کشاورزی صبح دیروز و در نخستین گردهمایی مدیران ستادی و استانی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه نیمی از 600 دشت موجود در کشور در حالت بحرانی قرار دارد، بر مدیریت بحران آب با مشارکت کشاورزان و همه دستگاه‌های مربوط تأکید کرد.

  محمود حجتی ازهزینه  ده‌ها هزار میلیارد تومانی دولت در بخش کشاورزی در هر سال خبر داد و گفت: با وجود این گاهی برای تسهیلات بانکی ناچیز کشاورزان را دلخور می کنیم .

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، موفق شده سطح زیرکشت برنج را در غیر از استانهای شمالی از 285 هزار هکتار به 120 هزار هکتار برساند.

به گزارش خبرنگار ما از پیشوا، وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه های تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی پیشوا گفت: کشتهای گلخانه‌ای نیمه صنعتی نسبت به کشاورزی در فضای باز، میزان مصرف آب یک دهم تا یک دوازدهم کاهش می‌یابد که این امر در شرایطی که کشور از نظر تأمین آب با مشکل روبه‌روست، بسیار اهمیت دارد.

محمود حجتی با اشاره به اینکه، ظرفیتها برای احداث پایانه صادراتی در «پیشوا» فراهم است،گفت: موافقتنامه لازم با کشورهای مختلف از جمله روسیه و عراق منعقد شده و در حال مبادله محصولات به این کشورها هستیم.

 

  پلمب  4700 چاه آب غیرمجاز

 همچنین چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه این گردهمایی، بحران آب را تهدیدی بسیار جدی برای کشور خواند و گفت: با وجود این هنوز برخی مسؤولان ابعاد این موضوع را به درستی درک نکرده‌اند.

این درشرایطی است که تالابها و دریاچه‌های کشور در حال خشک شدن هستند و سطح منابع زیرزمینی آب بسیار پایین آمده است.

وزیر نیرو در پایان  با اشاره به برخورد جدی وزارت نیرو با چاه‌های غیر مجاز گفت: در این ارتباط تا کنون4700 حلقه چاه غیر مجاز پلمب شده                              است . 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.