قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: تنها ۱۶ درصد زنان ایرانی در عرصه مشاغل اداری و رسمی فعالیت می‌کنند که این میزان با توجه به تناسب جمعیتی آنان قابل قبول نیست.

تنها ۱۶ درصد زنان ایرانی مشاغل رسمی و اداری دارند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محسن ارشدزاده در همایش منطقه‌ای نقش سلامت روانی ـ اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی، بر طرح‌ریزی برنامه‌های حمایتی خانواده در بهزیستی تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم حوزه زنان و بانوان در زندگی اجتماعی مطرح شده، بحث توجه به سلامت روانی آنان است،گفت: در قانون اساسی سلامت روانی حق اساسی هم برای مردان و هم زنان شناخته شده است و حتی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سلامت زنان یک حق همه جانبه در تمام حوزه‌ها تلقی شده است.

 

راشدزاده ادامه داد: اهداف ارتقای سلامت زنان در بهزیستی دنبال می‌شود که از جمله این اهداف می‌توان به ارتقا توسعه سلامت زنان در ابعاد مختلف روحی، روانی، اجتماعی، فرهنگی و تقویت سیاست‌ها و برنامه‌های دولت به سمت زنان و افزایش آگاهی خانواده و جامعه به تامین سلامت زنان است.

وی گفت: افزایش دسترسی زنان به اطلاعات مربوط به حوزه خود و سلامتی جسم و روح خودشان در این برنامه‌ها دنبال می‌شود تا زنان در حوزه سلامت فردی و اجتماعی خود دستاوردهایی داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی افزود: امید به زندگی در زنان نسبت به مردان بالاتر است که این شاخص از مهمترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی است ولی متاسفانه زنانی که بیشتر از مردان عمر می‌کنند در پایان زندگی خود تحت تاثیر فقر و مشکلات جسمی قرار می‌گیرند.

بسیاری از بیماری‌های زنان شامل بیماری‌های مزمن است

وی خاطرنشان کرد: براساس پژوهش‎ها، بسیاری از بیماری‎های زنان شامل بیماری‎های مزمن  بوده و اکثر بیماری‎های مردان شامل بیماری‎های حاد است.

ارشدزاده با بیان اینکه کار زنان کاری نامریی شمرده می‎شود و بیشتر مسئولیت‎ها به عهده زنان بوده و آنان بیشترین مسئولیت را بر عهده دارند، افزود: کار آنان اغلب خانه‌داری و نگهداری کودک است که کار شبانه‌روزی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اکثر زنان مشغول فعالیت در مشاغل خانگی هستند که امنیت شغلی کمتری نسبت به مردان دارند و مشاغل شیفتی به دلیل تداخل زمانی با فعالیت‌های روزمره آنان موجب تعارض نقش زنان می‌شود.

مدیرکل بهزیشتی آذربایجان‌شرقی گفت: 16 درصد زنان ایرانی در عرصه مشاغل اداری و رسمی فعالیت می‌کنند که این میزان با توجه به تناسب جمعیتی آنان قابل قبول نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.