۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 302879

در حالی دبیر انجمن صنفی سیمان از افزایش حدود ۱۷ درصدی قیمت سیمان از شهریورماه خبر داده که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان این افزایش قیمت را توجیه‌پذیر و منطقی ندانسته و تاکید می‌کند که نرخ‌گذاری سیمان تابع شرایط عرضه و تقاضا بوده و با رعایت ضوابط عمومی قیمت‌گذاری سازمان حمایت صورت می‌گیرد.

واکنش سازمان حمایت به افزایش قیمت سیمان

به گزارش  ایسنا، چندی پیش دبیر انجمن صنفی سیمان اعلام کرد که بر اساس مصوبات سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیازی به مجوز برای افزایش قیمت نیست. به فاصله چند روز بعد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرد که در نرخ‌گذاری سیمان ضوابط عمومی قیمت‌گذاری سازمان حمایت نیز باید در نظر گرفته شده و لحاظ شود.

 

غلامرضا کاوه، سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به وضعیت مازاد عرضه و تقاضا و عدم وجود تقاضای موثر در بخش پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز و صنایع سیمان‌بر و از طرفی اشباع بازار سیمان، افزایش قیمت به واسطه رکود و اشباع بازار توجیه پذیر نیست.

 

 

وی در عین حال بیان کرد: از طرفی با توجه به تخفیف های اعمال شده توسط برخی کارخانه‌ها در شرایط فعلی تصمیم انجمن صنفی سیمان مبنی بر این افزایش منطقی نیست.

 

به گزارش ایسنا، چندی پیش دبیر انجمن صنفی سیمان گفته بود که بر اساس برآورد صورت گرفته در راستای جبران افزایش هزینه‌ها از جمله تعدیل دستمزدها، افزایش نرخ برق و بالا رفتن هزینه حمل و نقل که در کل باعث افزایش هزینه مواد اولیه شده‌اند لازم است 17 درصد افزایش قیمت سیمان داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.