معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آئین‌نامه کلاس‌های چند پایه به تصویب رسیده است، گفت: معلمان راهنمای تدریس کلاس‌های چند پایه از ابتدای مهر به مدارس مراجعه می‌کنند.

راهنمایان تدریس کلاس‌های چند پایه از ابتدای مهرماه به مدارس مراجعه می‌کنند

وی با اشاره به اینکه در حاشیه شهر تهران 22 کلاس چند پایه داریم یادآور شد: اکنون 70 درصد مدارس روستایی فنلاند، 58 درصد انگلستان و 84 درصد هندوستان، 28 درصد کانادا و 25 درصد این مدارس به صورت کلاس‌های چند پایه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این ضرورت را باید به‌عنوان فرصت تلقی کنید و کلاس‌های چند پایه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در کشور است تصریح کرد: برای تحقق عدالت آموزشی مجبوریم کلاس چند پایه تشکیل بدهیم و البته چیز مذمومی نیست.

دیمه‌ور با اشاره به اینکه در مناطق دو زبانه، تشکیل کلاس‌های چند پایه سختی‌های خاص خود را دارد، گفت: حس اعتماد به نفس، یادگیری گروهی در کلاس‌های چند پایه متضمن کارگروهی است‌. دانش‌آموزان چند پایه به لحاظ بنیه علمی و مهارت‌های اجتماعی از توان بیشتری نسبت به بقیه برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اگر به کلاس‌های چند پایه به‌عنوان تمدید نگاه شود نباید انتظار بهبود کیفیت داشته باشیم تاکید کرد: معلمان راهنمای تدریس کلاس‌های چند پایه از ابتدای مهر به مدارس مراجعه می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آیین‌نامه کلاس‌های چند پایه به تصویب رسیده و شیوه‌‌نامه تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: در این شیوه‌‌نامه گفته شده که هیچ کلاسی نباید از سه پایه و یا بیشتر از 15 نفر دانش‌آموز تشکیل شود ولی این را هم باید گفت اگر در روستایی 18 نفر دانش‌آموز حضور داشت، نمی‌توان سه نفر مازاد را به جای دیگر ارجاع داد بلکه برای معلم باید امتیازات بیشتر قائل شد و کلاس‌های چندپایه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در کشور است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.