مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی گفت: ۴۸ درصد مهارت‌آموختگان فنی‌و حرفه‌ای وارد بازار کار شده‌اند.

۴۸ درصد مهارت‌آموختگان فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار شده‌اند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، افشین رحیمی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: محدوده سنی گروه‌های هدف فنی‌ و حرفه‌ای 12 سال تا سنین بالای 60 سال است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: گروه‌های هدف فنی و حرفه‌ای شاغلین، کارجویان شهری، کارجویان روستایی، دانشجویان و آسیب‌دیدگان اجتماعی هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این دستگاه عنوان کرد: مشاوره و هدایت آموزشی، رهگیری اشتغال مهارت‌آموختگان، مشاغل خانگی، برگزاری المپیاد بین‌المللی مهارت و سنجش مهارت کارآموزان از فعالیت‌های فنی‌و حرفه‌ای است.

رحیمی با بیان اینکه 48 درصد مهارت‌آموختگان جذب بازار کار شده‌اند، خاطرنشان کرد: از مردادماه سال گذشته تا مردادماه امسال 23 هزار و 342 خانم در بخش دولتی آموزش دیده‌اند که بیشترین آموزش در بخش خدمات است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: 54 درصد آموزش‌ها در حوزه بانوان و 46 درصد در حوزه آقایان است.

رحیمی در ارتباط با برنامه‌های اداره‌کل برای توسعه خدمات آموزشی به بانوان، عنوان کرد: توجه ویژه به آموزش دانشجویان دختر در سطح خوابگاه‌های استان، توانمندسازی بانوان اتباع خارجی ساکن استان و توسعه آموزش‌های مهارتی برای زنان روستایی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی وی‍ژه جهت خانواده‌ها در راستای تحکیم بنیان خانواده از برنامه‌های این اداره است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.