رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکرات وین تجلی توفیقات ملت ایران است

مذاکرات وین تجلی توفیقات ملت ایران است

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر صالحی ظهر امروز در حاشیه نشست علمی تخصصی ایران در دوران پساتوافق، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی در حال حاضر برنامه‌ای برای ساخت نیروگاه اتمی در شرق کشور ندارد و علت اصلی این مسئله کمبود آب در شرق کشور است.

وی افزود: امام خمینی(ره) احیاگر دین در عصر حاضر و مقام معظم رهبری سکاندار انقلاب اسلامی در برهه حاضر هستند، درود ویژه به ارواح شهدای هسته‌ای داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه «قطعنامه» با «برجام» تفاوت بسیاری دارد، گفت: می‌بینیم که برخی افراد نسبت به قطعنامه و برجام انتقادهایی دارند اما می‌بینیم که آن‌ها برای این 2 موضوع متفاوت از هم تفکیک درستی انجام نمی‌دهند.

صالحی عنوان کرد:‌ اگر به برجام عمل نکنیم، قطعاً تبعاتی برای ما خواهد داشت اما اگر به قطعنامه عمل نکنیم، هیچ اثری بر برجام نخواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه در برجام از «سلاح نظامی» سخنی به میان نیامده است، گفت: در قطعنامه در رابطه با سلاح‌های نظامی و دفاعی بحث‌هایی صورت گرفته است. در قطعنامه‌های قبلی برای سلاح‌های نظامی «ممنوعیت» در نظر گرفته شده بود، ولی در این قطعنامه «ممنوعیت» تبدیل به «محدودیت» شده است.

صالحی با گلایه از برخی افراد که تفکیک درستی میان برجام و قطعنامه انجام نمی‌دهند، تأکید داشت: همگان باید بدانند که این برجام سبب می‌شود تا موازنه قدرت در منطقه تغییر کند.

وی با بیان اینکه «برجام» کلید طلایی امنیت منطقه را به دست ایران داده است، تأکید داشت: در این دیپلماسی حکیمانه، جمهوری اسلامی ایران همانند دفاع مقدس اجازه نداد تا ذره‌ای از حق و حقوق کشور و ملت پایمال شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: در برجام آمده که اتحادیه اروپا پس از 90 روز باید تحریم‌های کشورهای اروپایی را نسبت به ایران رفع کرده و رئیس‌جمهور آمریکا باید تحریم‌های کنگره را علیه ایران از میان بردارد. در طرفی دیگر ایران متعهد شده تا از تعداد سانتریفیوژ‌های خود کم کرده و قلب رآکتور آب سنگین اراک را از نیروگاه آب‌سنگین اراک خارج سازد، بنابراین اگر تمام تعهدات ایران و گروه 1+5 مطابق برنامه زمان‌بندی شده پیش برود، طبق پیش‌بینی‌ها تحریم‌ها آذرماه برداشته می‌شود.

صالحی گفت: مذاکرات وین تجلی توفیقات ملت ایران است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب کمبودهایی وجود داشته است، گفت: بسیاری از کشورها در این 36 سال تلاش کردند تا با ایجاد مشکلات فراوان و تحریم‌های ظالمانه انقلاب را به زمین بزنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه مردم ایران همواره در حمایت از دولت ایستاده بودند، تصریح کرد: اگر ملت در جریان مذاکرات هسته‌ای پشت دولت را خالی می‌کرد مذاکرات به سرانجام نمی‌رسید.

صالحی با بیان اینکه باید به مردم ایران بشارتی بدهم، افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده آینده‌ این ملت بسیار روشن و تابناک است به گونه‌ای که می‌توان با قاطعیت گفت که هم‌اکنون ملت ایران بر روی سکوی پرتاب قرار گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.