معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در شرایط کنونی سن ابتلا به آسیب های اجتماعی در دختران به شدت پایین آمده که این موضوع بسیار نگران کننده است.

کاهش شدید سن ابتلا به آسیب های اجتماعی در دختران/ یک درصد مدیران زن هستند

به گزارش  ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در مراسم یاس مهربانی به مناسبت روز دختر افزود: در حال حاضر وضعیت مناسبی در زمینه آسیب های اجتماعی نداریم به همین منظور باید نشاط و تربیت را برای دختران به ارمغان بیاوریم.
وی ادامه داد: بررسی های ما در کارگروه دختران نشان می دهد ضرورت دارد در این شرایط به برنامه های اولویت دار بپردازیم و آموزش و پرورش نیز می تواند به کیفیت بخشی آموزش برای دختران بیشتر توجه داشته باشد. 
مولاوردی ادامه داد: در آموزش و پرورش باید به مهارت های تعاملی و ارتباطی بیشتر پرداخته شود تا بتوانیم جوانانمان را آماده ورود به جامعه و خانواده کنیم.

** تحقق عدالت جنسیتی ضروری است
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: یکی از مباحث مهم در عدالت اجتماعی، بحث عدالت جنسیتی به عنوان یک ضرورت است که در معاونت امور زنان و خانواده به دنبال تحقق آن هستیم.
مولاوردی گفت: تحقق عدالت جنسیتی در مدیریت ها باید صورت گیرد که به نظر می رسد اکنون جای کار دارد، به رغم این که نیمی از کارکنان آموزش و پرورش نیز زنان هستند. 
وی تصریح کرد: ما در سطح مدیریت های عالی جای کار داریم و اکنون فقط یک درصد مدیران را بانوان تشکیل می دهند که باید با نگاه مثبت وزیر آموزش و پرورش تدابیری در این زمینه اندیشیده شود. 
مولاوردی خاطرنشان کرد: معدود مدیران زن شاغل بسیار موفق هستند که به همین منظور امیدواریم بیش از پیش از این ظرفیت ها و تصمیم گیری در حوزه زنان استفاده شود.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه با بیان اینکه پروژه های مشترکی در حوزه زنان با وزارت آموزش و پرورش داریم گفت: برای بهبود وضعیت دختران و ارتقای پوشش تحصیلی به ویژه سنجش دختران در مدارس شبانه روزی و توان افزایی و ارتقای مهارت دختران طرح های مشترکی با آموزش و پرورش انجام شده است. 
وی تصریح کرد: اکثر این طرح ها به صورت منطقه ای و درچند استان بوده است که امیدواریم در سال 94 و 95 چند طرح را به صورت ملی پیدا کنیم .
مولاوردی در ادامه: آموزش را کلید توانمندسازی و رمز توسعه دانست و گفت : آموزش دختران به دلایل مختلف دارای اهمیت است و مهم ترین دلیل آن نقش دختران به عنوان دختران آینده و آینده سازان جامعه است.
وی خاطر نشان کرد : اکنون زنان نیمی از جامعه هستند نیمی دیگر را تربیت می کنند و پرورش می دهند، پس اگر زنان و دختران را توانمند کنیم بشریت را توانمند کرده ایم .
معاون رییس جمهوی در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همه دستگاه ها و دولت ها را موظف به پشتیبانی از آموزش و پرورش عنوان کرده است گفت: ایشان تاکید دارند اگر آموزش و پرورش را درست کنند همه جا درست می شود بنابراین هزینه کردن در آموزش و پرورش یکی از کارهای اساسی است .
مولاوردی گفت: در 36 سال گذشته دستاوردهای خوبی در زمینه آموزش دختران داشته ایم اما به هرشکل چالش هایی نیز در این مسیر وجود دارد و هر چه به مناطق محروم نزدیکتر می شویم این چالش ها بیشتر مشاهده می شود.
وی تصریح کرد: نرخ ارتقای بی سودای دختران در مناطق محروم نسبت به مناطق برخوردار کمتر است ونرخ گذر دختران درمقاطع تحصیلی نسبت به پسران به دلیل ازدواج زود هنگام دختران نیز کمتراست .
مولاوردی گفت: دولت با توسعه مدارس شبانه روزی و ایجاد مدارس روستا مرکز اقداماتی برای جلوگیری از ترک تحصیل دختران انجام داده است و اکنون که در آستانه برنامه ششم توسعه قرار داریم به نظر می رسد فرصت طلایی که دولت تدبیر وامید که دنبال توسعه متوازن است، در این زمینه تلاش های جدی تری داشته باشد.
مولاوردی گفت: باید برای اجرای عدالت آموزشی توسعه امکانات و توزیع منابع برای کمک رفع نابرابری اقتصادی وتضادهای طبقاتی در مناطق محروم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.