معاون شهردار تهران از اجرای طرح «کاهش» در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

اجرای طرح «کاهش» در نیمه دوم سال/ خروج تاکسی‌پیکان‌ها از شهر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، جعفر تشکری هاشمی امروز در حاشیه جلسه نظارت همگانی 1888 در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص حذف طرح زوج و فرد گفت: آمار و اطلاعات نشان داد که اجرای طرح زوج و فرد کمکی به کاهش آلودگی هوا نکرده است.

وی ادامه داد: ارزیابی‌ها نشان داد که معدل آلودگی هوا در داخل محدودیت طرح ترافیک و زوج و فرد افزایش داشته است، به همین دلیل به سمت روش‌های جایگزین رفته‌ایم.

معاون شهردار تهران از اجرای طرح «کاهش» خبر داد و گفت: این طرح بر اساس شدت آلاینده به 4 گروه تقسیم شده است.

به گفته تشکری هاشمی، تهران به 3 رینگ تقسیم شده که محدوده زوج و فرد و طرح کاهش از جمله این رینگ‌هاست و در نهایت رینگ پیرامونی شهر تهران است که ماتریس سه بعدی است.

وی با بیان اینکه خودروهایی که آلاینده‌‌های زیادی دارند اجازه تردد در این محدوده به آنها داده نمی‌شود، گفت: تا قبل از شروع سال تحصیلی، این طرح به جمع‌بندی می‌رسد.

معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این طرح چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: در نیمه دوم سال 94 این طرح به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اتوبوسرانی گفت: در 18 ماه گذشته 580 دستگاه اتوبوس فرسوده از رده خارج شده است.

وی همچنین بیان کرد: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و با چند خودروساز مذاکره کرده‌ایم و تا پایان سال 94 تمام تاکسی‌های‌پیکان از چرخه خارج می‌شوند.

تشکری همچینن در خصوص موتورسیکلت‌های برقی گفت: ورود موتورسیکلت‌های برقی در کاهش آلودگی تأثیرگذار است.

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.