وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به پرسش های استیضاح کنندگان به کمیسیون عمراه رفت، اساسنامه شرکت ملی نفت در کمیسیون انرژی مطرح شد و وزیر نیرو و معاونانش هم در کمیسیون برنامه و بودجه گزارشی از عملکرد خود دادند.

از پاسخ وزیر راه به استیضاح کنندگان تا گزارش وزیران نیرو و صنعت

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز این کمیسیون برای پاسخگویی به سووالات نمایندگان استیضاح کننده گفت: پاسخ وزیر راه به نمایندگان استیضاح کننده منطقی و شفاف بود.
منصور آرامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: در جلسه امروز کمیسیون عمران تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی توسط 14 نفر از نمایندگان بررسی شد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون عمران فرصت برای بررسی کامل تقاضای استیضاح نبود و بررسی بیشتر به جلسات آینده موکول شد.
آرامی با بیان اینکه قانع شدن یا قانع نشدن نمایندگان استیضاح کننده پس از بررسی بندهای استیضاح اعلام خواهد شد، اظهارداشت: وزیر راه و شهرسازی پاسخ های منطقی و شفافی داد که امیدواریم برای نمایندگان استیضاح کننده قانع کننده باشد.

**بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در کمیسیون انرژی مجلس 

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی پیشنهادهای نمایندگان در خصوص اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد. 
ناصر سودانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: مسوولان و کارشناسان وزارت نفت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس حضور داشتند. 
عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس بر اساس اصل 85 قانون اساسی بررسی و تصمیم گیری در خصوص اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را به کمیسیون انرژی واگذار کرده است.

** گزارش وزیر نیرو به کمیسیون برنامه و بودجه 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حضور وزیر نیرو و معاونان وی در جلسه امروز(سه شنبه) این کمیسیون گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در بخش های مختلف ارایه شد. 
غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: وزیر نیرو و معاونان وی جهت ارایه گزارش عملکرد و روند اجرای طرح های عمرانی و مشکلات اعتبارات این وزارتخانه در جلسه امروز حضور یافتند. 
وی اظهارداشت: وزیر نیرو در این جلسه گزارشی از وضعیت منابع آبی و اعتبارات این وزارتخانه و عملکرد شرکت های آب و برق در بخش های مختلف ارایه کرد. 
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: موضوع مهار آب ها، انتقال آب داخل کشور، ارتقا بهره وری آب، تقویت تشکل های صیانت از آب، وضعیت میزان مصرف برق در کشور و میزان بارندگی از محورهای گزارش ارایه شده از سوی وزیر نیرو بود. 
کاتب اظهارداشت: همچنین در جلسه امروز وضعیت کمبود آب در شهرها و استان های کشور مورد بررسی قرار گرفت و نظر کمیسیون برنامه و بودجه این بود که باید برنامه ای تدوین شود تا مشکلات تامین منابع آبی را حل کنیم. 

** حضور نعمت زاده و ترکان در جلسه امروزکمیسیون صنایع مجلس 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد. 
سید هادی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه امروز کمیسیون صنایع مجلس به سوال یکی از نمایندگان در خصوص معدن طلاشوران پاسخ داد و توضیحاتی نحوه و میزان برداشت از این معدن ارایه کرد. 
وی ادامه داد: همچنین اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارشی از فعالیت مناطق آزاد کشور ارایه کرد و به سوولات نمایندگان پاسخ داد. 
نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه در این جلسه مشکلات مناطق آزاد کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: عمده مشکلات مناطق آزاد این است که قرار بود این مناطق آزاد اقتصادی نقش کمک کننده در صادرات داشته باشند که متاسفانه این نقش معکوس شد و به جای صادرات به سمت واردات رفت. 
حسینی ادامه داد: مناطق آزاد تا کنون نتوانسته دردی از کشور دوا کند. 
وی اظهارداشت: بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات کشور یکی دیگر از دستورکارهای جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن بود که با حضور مدیران این شرکت مورد بررسی قرار گرفت. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: این تقاضا در جلسه هفته آینده این کمیسیون مورد بحث و بررسی بیشتری قرار می گیرد و رای گیری برای تصمیم گیری گرفته خواهد شد. 

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.