قدس آنلاین - قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: وظیفه اصلی ما این است که نهایت آرامش را برای زائرانی که از اقصی نقاط میهن اسلامی و سراسر دنیا به بارگاه منور رضوی مشرف می شوند فراهم کنیم.

وظیفه اصلی ما ایجاد نهایت آرامش برای زائران است

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهندس مهدی عزیزیان در دیدار با سردار اسماعیل امیری مقدم و معاونان و مشاوران وی گفت: مجموعه نیروی انتظامی، جزئی از بدنه نظام اسلامی و عموم مردم است که پیشانی امنیت در جامعه محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه سنگینی بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است، اظهار داشت: تشکیلات شما، پناه و ملجأ عموم مردم است به طوری که شبانه روز با مردم مراوده داشته و حافظ جان، مال، ناموس و امنیت آنهاست.

عزیزیان گفت: قبل از انقلاب اسلامی ترس از مأمور پلیس در دل مردم وجود داشت، اما به برکت نظام اسلامی و عملکرد عدالت محور نیروی انتظامی، امروز عموم شهروندان با دیدن پلیس احساس امنیت می‌کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به شرایط خاص مشهد و حضور میلیونی زائران در روزها و مناسبت‌های مختلف سال گفت: نیروی انتظامی در مشهد به همان اندازه که درگیر مسائل مبتلابه مجاورین است، دغدغه و اهتمام لازم خصوص تأمین امنیت، آرامش و رفاه زائران را نیز دارد.

وی ضمن تأکید بر تعامل مستمر بین نیروی انتظامی و آستان قدس رضوی، اظهار داشت: فضای حرم مطهر رضوی چه در حوزه امنیتی و چه در زمینه اجتماعی از فضای بیرونی تأثیر می‌پذیرد؛ به طوری که هر چقدر فضای شهر امن تر و دارای آرامش بیشتری باشد، فضای حرم مطهر نیز متأثر از آن خواهد بود.

عزیزیان با بیان اینکه توسعه علم و پیشرفت فناوری های نوین سبب پیچیدگی مشکلات ناشی از جرم و بزه در جامعه می شود ابراز داشت: برای مقابله موثر با مشکلات اجتماعی، باید دانش و توانایی نیروی انتظامی به طور مستمر افزایش یابد و مدیریت قاطع، اطلاع‌رسانی مناسب، اختصاص بودجه ویژه و بخصوص همکاری گسترده و هماهنگ بین مردم و پلیس در ارتقای امنیت زائران و مجاوران اثرگذار است.

وی با اشاره به رویکرد مناسب مدیریت نیروی انتظامی خراسان رضوی تأکید کرد: امنیت، شرط اول برای سرمایه گذاری، عمران و آبادانی استان و حضور زائران و گردشگران به حساب می آید.

وی افزود: برای رفع مشکلات زائران غیر ایرانی در مبادی ورودی باید به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی شود چرا که اولین برخورد یک زائر با نیروی انتظامی است و در همین ملاقات اولیه تصویر ذهنی او از کشور و شهری که به آن وارد شده شکل میگیرد.

عزیزیان با اشاره به ضرورت توجه جدی به موضوع حمل و نقل شهری و برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسب در این حوزه گفت:

کثرت و ازدحام زائران در ایام و مناسبتهای خاص ایجاب می کند  نظم‌بخشی به تاکسی‌ها در اطراف حرم مطهر و اماکن زائرپذیر مورد توجه جدی قرار گیرد که این مهم نیازمند توجه و تلاش بیشتر نیروهای دلسوز و متعهد انتظامی است و انتظار می‌رود برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

عزیزیان با تأکید بر این مطلب که وظیفه اصلی ما تأمین آرامش در حد اعلی برای زائران است، افزود: آستان قدس رضوی نهادی از مردم و برای مردم است و تمامی سعی و تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد. به طوری که بر اساس تأکید آیت الله واعظ طبسی خدمات متعددی بر مبنای موقوفات در حوزه‌های معرفتی، تبلیغات اسلامی، رفاه زائران، امنیت و آسایش و... به زائران ارائه می شود که در نوع خود بی نظیر است و این آمادگی وجود دارد که با تعامل دوجانبه و انجام برنامه‌‌های بلند مدت و کوتاه مدت به رفع معضلات و مشکلات زائران بارگاه منور رضوی کمک کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ابراز داشت: این آستان در حوزه آموزش‌ خدام برنامه‌های مناسبی برای مقابله با بحران‌ها و شرایط خاص امنیتی با بهره‌گیری از تجارب عزیزان نیروی انتظامی برای خدام و خدمت‌گزاران برگزار کرده است.

وی در پایان از خدمات پلیس در تأمین امنیت و آرامش زائران و مجاوران و زحمات شبانه‌روزی کارکنان زحمت‌کش نیروی انتظامی قدردانی و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار، سردار امیری مقدم در سخنانی با بیان این مطلب که جدیت در تعامل و همکاری آستان قدس رضوی با پلیس، قابل تقدیر است، گفت: این نیرو کمک به ارتقاء سطح امنیت و آرامش زائرین و حفاظت از موقوفات آستان قدس رضوی به عنوان یک وظیفه نگاه می‌کند.

وی افزود: آسیب‌شناسی مشکلات اطراف حرم مطهر چه به لحاظ امنیتی و چه خدماتی و رفاهی انجام شده که امیدواریم با همراهی سایر دستگاههای اجرایی استان بتوانیم باعث رضایتمندی بیشتر زائران و مردم شریف مشهد باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.