قدس آنلاین - ایلام: رئیس بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: با همکاری بخش خصوصی، احشام دامداران ایلامی در مقابل بیماری آبله واکسینه شدند.

مقابله با بیماری آبله احشام با کمک بخش خصوصی در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر روح اله دلخواه با بیان اینکه در 4 ماهه اول سال جاری، 1 میلیون و 690 هزار و 636 راس گوسفند و بز در سطح استان ایلام واکسینه شدند، اظهارداشت: بخش خصوصی دامپزشکی با انجام 466 هزار و 244 راس واکسیناسیون آبله گوسفند و 219 هزار و 239 راس آبله بز در چهار ماهه اول سال جاری کمک قابل توجهی به دستیابی به پوشش بالای واکسیناسیون آبله را ایفا نموده است.

وی با اشاره به اینکه کلیه خدمات ارائه شده به دامداران رایگان بوده است، افزود: اداره کل دامپزشکی استان در راستای واگذاری امور به بخش غیر دولتی و حمایت از فارغ التحصیلان دامپزشکی شاغل در بخش خصوصی، از طریق عقد قرار داد با آن بخش و پرداخت حق الزحمه توانسته است نسبت به ارائه خدمات رایگان به دامداران استان اقدام نمایند.

گفتنی است بیماری آبله یکی از بیماری های ویروسی مشترک بین انسان و دام است و انجام واکسیناسیون به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری نقش اساسی در کنترل و مهار این بیماری دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.