قدس آنلاین: مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت ۲۰۵ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد.

۲۰۵ پروژه مخابراتی در خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، علی ملک جعفریان صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با هفته دولت ۲۰۵ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد و این پروژه ها شامل توسعه شبکه‌های 3G، توسعه خطوط پرسرعت ADSL و اجرای فیبر نوری در مشهد و سایر شهرستان‌های استان می‌شوند.
وی افزود: توسعه 115 دستگاه تلفن 3G، توسعه 30 دستگاه 2G، اجرای 115 دستگاه نسل سه تلفن همراه، توسعه 10 هزار پورت ADSL و توسعه 10 کیلومتر فیبر نوری از جمله پروژه‌هایی است که همزمان با هفته دولت در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی با تأکید بر اینکه از سال 1388 تاکنون همگام با خصوصی سازی مخابرات در کشور، افزون بر چهار هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های مختلف و توسعه شبکه در استان خراسان رضوی سرمایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد:  خصوصی سازی مخابرات به نفع دولت بوده است و دولت نظارت کلی بر فعالیت‌ها دارد و از سوی دیگر درآمد زایی دولت نیز در این زمینه افزایش داشته است.
ملک جعفریان با تأکید براینکه هم اکنون 31 درصد درآمدها در بخش تلفن همراه، هشت درصد درآمد تلفن ثابت و 25 درصد مالیات خدمات به دولت اختصاص می‌یابد، گفت: هم‌اکنون دو میلیون و 220 هزار مشترک تلفن ثابت و 300 هزار مشترک ADSL زیر پوشش این شرکت قرار دارند.
وی کل مشترکین ADSL خراسان رضوی را 520 هزار مشترک اعلام کرد و افزود: بهبود و ارتقای سرویس خطوط پرسرعت اینترنت از دستاوردهای مخابرات استان در طول سالهای گذشته بوده است.
وی با اشاره به رفع مشکلات آنتن دهی در خراسان رضوی گفت: مشهد مقدس سالانه پذیرای 20 تا 27 میلیون زائر و مسافر است که با نصب و ارتقای تجهیزات هم اکنون مشکلات آنتن دهی و ارسال پیامک در این کلانشهر برطرف شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی بیا بیان اینکه ظرفیت ارسال پیامک در کلانشهر مشهد از پنج هزار به 20 هزار پیامک در ثانیه افزایش یافته است، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان "صنعت سبز" مطرح است و خدمات رسانی مناسب در این حوزه نقش مهمی در کاهش آلودگی، مدیریت ترافیک و حمل و نقل و همچنین مدیریت زمان از سوی شهروندان دارد.
ملک جعفریان ضمن درخواست از شهرداری مشهد خواست نسبت به نصب و تجهیز دکل‌های مخابراتی در بوستان‌ها و فضاهای سبز، گفت: هم‌اکنون بسیاری از دکل‌ها در منازل مردم نصب شده که مشکلات خاص خود را از نظر جابجایی دارد و در صورتیکه این همکاری باشد در بحث ارتقای خدمات دهی مخابرات، بسیار مؤثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان "صنعت سبز" مطرح است، تصریح کرد: خدمات رسانی مناسب در این حوزه نقش مهمی در کاهش آلودگی، مدیریت ترافیک و حمل و نقل و همچنین مدیریت زمان از سوی شهروندان دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.