قدس آنلاین : مدیر توسعه و بهبود بهروری صندوق حمایت از توسعه کشاورزی گفت: وجود مشکل تشریفات" برای پرداخت تسهیلات" و زمان بندی اعطای تسهیلات، توسط بانکها موجب می شود تسهیلات در زمان مناسب در اختیار کشاورز قرار نگیرد.

برگزاری جلسه اطلاع رسانی تشکیل صندوق ملی سرمایه گذاری زعفران

 

به گزارش قدس آنلاین مهندس نظری  در جلسه اطلاع رسانی  صندوق ملی سرمایه گذاری زعفران  اظهار داشت:بانکها اسنادی از کشاورزان مطالبه می کنند که در اختیار آنها نیست وپرداخت  سود و کارمزد بانکی از عهده کشاورزان و بهره برداران بخش برنمی آید.

وی ادامه داد: برای حل مسئله سرمایه گذاری ، صنوق چای که  اولین صندوق در زیر بخش  باغبانی بود در اسفندماه گذشته تشکیل شد و   برگزاری این  جلسه بمنظور اطلاع رسانی  درخصوص "تشکیل صندوق ملی سرمایه گذاری زعفران" می باشد.

وی اشاره نمود: صندوق ملی سرمایه گذاری زعفران  در صورت تشکیل ، یک صندوق غیر دولتی است که سهم مردم در آن 51 درصد و سهم دولت 41 درصد می باشد وقانون تجارت برآن حاکم خواهد بود.

 سهام تقسیم شده برای بهره برداران به میزان تولید آنهاست و ارزش هر سهم 10 هزارتومان می باشد. همچنین اعطای تسهیلات به موقع با  کارمزد4 درصد   است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه بخش بازرگانی را موتور و نیروی محرکه اقتصاد دانست.

مجتبی مزروعی گفت: اگر پسته و زعفران  در دنیا مطرح است صرفا مدیون بازرگانانی است که تلاش کردند این محصولات را در اقصی نقاط دنیا معرفی کنند.

وی افزود  : اولویت اول برنامه ها  درسازمان جهاد کشاورزی امربازرگانی است و حتی مسئله آب بعد از آن قرار دارد

وی ادامه داد : امروزه لازم نیست برای بهره وری آب در باغات پسته خرج کنیم چون آنقدر در آمد دارد که کشاورز خودش برا حفظ باغ و بهره وری آن اقدام می کند و یا زعفران را با تانکر آب می دهدچون صرفه اقتصادی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: سعی شودر در بقیه محصولات( مانند کشمش  سبز)  از بازرگانان توانمند استفاده شود و شرکتهای مدرن بازرگانی تشکیل گرد تا این امر قائم به شخص نباشد و بصورت مشارکتی انجام گیرد.

این مقام مسئول بر افزایش کاربردهای محصول زعفران تاکید کرد و اضافه نمود: باید سهممان را از بازرگانی زعفران افزایش داده و آن را به دنیا بشناسانیم.

مشاور معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی  نیز گفت: تشکیل 14 صندوق ملی برای محصولات مهم و استراتژیک ، در دستور کار این معاونت قرار دارد.

مهندس شریفی افزود: این کار در یک دوره 5 ساله ، بر"اساس اهداف کمی برنامه ششم در معاونت باغبانی وزارت" انجام می شود .

وی بیان کرد : بنابر این است که  درسال اول برنامه ، چهار  صندوق از جمله صندوق زعفران تشکیل شود . 

. این جلسه باحضور مشاور معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ، مدیر توسعه و بهبود بهروری صندوق حمایت از توسعه کشاورزی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ، مدیران باغبانی استانهای  خراسان رضوی و جنوبی و دست اندرکاران بخش تولید و بازرگانی زعفران  در مشهد برگزار شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.