قدس آنلاین یزد – سمیه شرف دینی - کاروان زیر سایه خورشید در شهرها وروستاهای استان یزد حضوریافتند

همراه با کاروان زیر سایه خورشید در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، قاصدان ثامن الائمه(ع)، در مسجد فرط و امامزاده شاهزاده فاضل حاضر شده، لحظاتی معنوی را در این مکان‌ها رقم زدند

خدام حرم رضوی با استقبال جمع کثیری از مردم ولایتمدار دارالعباده و میان اشک‌های شوق آنان، در مسجد فرط (قدمگاه امام رضا(ع) در یزد) و امامزاده شاهزاده فاضل(ع) حضور یافتند.

در ابتدای این حضور، روحانی خادم ثامن‌الأئمه(ع) با اشاره به سیره امام رضا(ع) گفت: شیعه امام رضا(ع) بودن ادعای بزرگی است. ما معمولاً محب ائمه(ع) هستیم نه شیعه آن حضرات.

حجت الاسلام مقدم در ادامه اظهار داشت: ما باید در زندگی برای لحظه لحظه عمر خود برنامه خاصی داشته باشیم. این خادم آستان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) اضافه کرد: از مواردی که باید در زندگی مد نظر داشته باشیم صبر است که به سه نوع: صبر بر مصیبت، انجام واجبات و ترک محرمات تقسیم شده و در این بین صبر بر ترک محرمات از همه اجرش بیشتر است.

در ادامه نیز یکی از پیرغلامان امام هشتم(ع) ضمن بیان خاطراتی از دوران خدمت خود در آستان امام رضا(ع)، به ذکر توسل پرداخت. قرائت صلوات خاصه و اهدای لوح تقدیر به یکی از خادمان مسجد فرط، از دیگر برنامه‌های کاروان خدام در دومین روز جشنواره زیر سایه خورشید در این مکان بود.

گفتنی است: یکی از اتفاقات جالب در این بازدید، خواسته فردی سالخورده بود که وی از سر عشق و ارادت و جهت شفا، طلب نوشیدن آب، از ظرف آب یکی از خدام نمود که این خواسته اجابت شد.

در ادامه خدام حرم مطهر رضوی به سوی حرم شاهزاده فاضل(ع) حرکت کردند و با استقبال گرم مردم وارد حرم این امامزاده عظیم‌الشأن شدند. قرائت صلوات خاصه و ذکر مصیبت اباعبدالله، از برنامه‌های خدام در امامزاده شاهزاده فاضل بود که با دعای یکی از خدام امام رئوف(ع) به پایان رسید.

حضور خادمین حرم رضوی در پژوهشکده ناباروری یزد

 خدام حرم امام رضا(ع) در سومین روز بازدید خود استان از یزد، در پژوهشکده ناباروی یزد حضور یافتند

پرسنل این مرکز علمی-پژوهشی با تبرک جستن از پرچم گنبد امام رضا(ع) اشک شوق ریختند.در این دیدار صمیمانه مداح اهل بیت و خادم حرم امام هشتم(ع)آقای ریخته‌گر‌زاده با نوای زیبا و معنوی خود دلهای عاشق امام رضا(ع) را به حرم و آستان ملکوتی علی ابن موسی الرضا (ع) متصل کرد.

حضور خدام امام رضا(ع) به پاس ازدواج و زندگی ساده

خدام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در خانه زوجی که با ازدواجی ساده زندگی صمیمی خود را آغاز کرده بودند حضور یافتند

دیدار خدام امام هشتم(ع) با زوجی که تازه ازدواج کرده بودند؛ برنامه دیگر خدام کاروان زیر سایه خورشید بود. دلیل این دیدا ازدواج ساده و زندگی بدون تشریفات این زوج بود.

این خانواده ازدواجشان را در قالب مراسمی بسیار ساده در حرم مطهر رضوی برگزار کرده بودند. در ابتدای این دیدار صمیمی و شاد، یکی از خدام امام رضا(ع) به هدف حضور خدام در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هدف ما این است که زیارت از راه دور امام رضا(ع) را ترویج دهیم.

میزبان، این مهمانی کوچک افزود: اگرچه ما مراسم عقد و عروسی آن‌چنانی نداشتیم ولی مفتخریم که در حرم مطهر امام رضا(ع)، در ایام سال تحویل عقد کردیم و زندگی مشترکمان را آغاز نمودیم.

در پایان، مداح حرم رضوی با شعرخوانی و مدیحه‌سرایی، فضای این خانه صمیمی را از عطر امام رضا(ع) سرشار کرد.

عیادت از بیماران بیمارستان شهید رهنمون، با اهدای تبرکی حرم

گروهی از خدام با حضور در بخش‌های مختلف این بیمارستان، ضمن عیادت از بیماران این بیمارستان و اهدای تبرکی به آنها، بهبودی کامل ایشان را از خداوند متعال مسئلت کردند.

پرسنل این بیمارستان نیز بی بهره نبودند و با دریافت شاخه گلی مورد عنایت و لطف حضرت قرار گرفتند

عطر مشهدالرضا(ع) در شهرستان مهریز استان یزد

 خدام حرم رضوی با حضور در میدان شهید صدوقی شهرستان مهریز عطر و بوی حرم امام رضا(ع) را به این شهرستان آوردند

میدان شهید صدوقی مهریز با حضور سفیران امام نور و رأفت، عطر و بوی مشهدالرضا گرفته بود. مردم با نثار حلقه‌هایی از گل به نمایندگان امام رضا(ع) ارادت خود را نشان دادند. خواندن متنی زیبا توسط یکی از کودکان امام رضایی و بیانات روحانی خادم، از برنامه‌های دیگر این دیدار بود.

گفتنی است: مردم خونگرم مهریز جلو قدوم مبارک نوکران سلطان خراسان(ع) شتری را قربانی کردند. همچنین کاروانی از اسب‌سواران به استقبال فرستادگان امام رئوف(ع) آمده بودند که این‌ استقبال پرشور و نشاط، نشان از میهمان‌نوازی و ارادت مردم ولایت‌مدار مهریز به مولا و ولی نعمتشان، امام رضا(ع) داشت.

روستای آسفیچ هم از عطر بارگاه ضامن آهو عطرآگین شد

بعد از حضور خدام در شهرستان بهاباد، 3 نفر از خادمین حرم امام رضا(ع) در آسفیچ با استقبال با شکوه مردم این روستا مواجه شدند

مردم روستای آسفیچ با حضوری چشمگیر از خدام، استقبال کرده و در مسیر ورود خدام قربانی ذبح کردند. مردم صمیمی این روستا، با بوسه بر پرچم آستان، صحنه‌هایی به یادماندنی از عشق و ارادت به خاندان وحی را نشان دادند. در ادامه، کاروان سفیران ولایت عشق، از نمایشگاه نقاشی و دلنوشته‌های رضوی کودکان این روستا دیدن کردند.

گفتنی است در ابتدای ورود کاروان، دکلمه‌ای توسط یکی از کودکان این روستا، جهت خیر مقدم به خدام قرائت شد و همچنبن از طرف پدر بزرگوار شهیدان تیموری، دسته گلی به هر یک از خدام تقدیم شد.

ابرکوه به قدوم نوکران آستان ثامن الحجج متبرک شد

 مردم خون‌گرم و شهید پرور ابرکوه، ، از خدام با اخلاص امام اباالحسن(ع)، استقبال کردند

در این دیدار معنوی و صمیمی، خدام با حضور در گلزار روضه الشهدا این شهرستان، به مقام بلند شهدای هشت سال دفاع مقدس، ادای احترام کردند.

 سپس حجت الاسلام حسینی، امام جمعه شهرستان ابرکوه، ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت، خاطرنشان کرد: ابرکوه شهر امام رضا(ع) و خواستگاه همه ولایت مداران اهل‌بیت(ع) است و از گوشه و کنار این شهر، بوی عطر جانبخش رضوی استشمام می شود

در پایان مراسم مردم این شهرستان با نوای گرم یکی از خدام با پای دل به زیارت غریب الغربا رفتند و پرچم بارگاه مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را مانند نگینی در آغوش گرفتند.

برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در شهرستان ابرکوه با حضور خدام آستان قدس رضوی

جشنواره بزرگ زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم منور رضوی و 5000 دلداده علی ابن موسی الرضا(ع)، در  حسینیه بیت‌العباس شهرستان ابرکوه برگزار گردید

خادمین حرم امام هشتم(ع)، در حالی که پرچم گنبد طلایی حرم رضوی را در دست داشتند، در این جشن باشکوه حضور یافتند که با شور و حال وصف‌ناپذیری از سوی حضار روبرو شدند.

مهندس پورحسینی، یکی از خدام رضوی در این جشن با اشاره به حدیث سلسله الذهب، گفت: رسانیدن پیام ولایی «لا اله الا الله»، ترویج سبک زندگی و فرهنگ رضوی از پیام‌های خدام به مردم است.

این خادم آستان امام رئوف(ع) در ادامه افزود: ما معتقدیم که حضرات معصومین(ع) محدودیت زمان و مکان ندارند؛ لذا هر کس می‌تواند امام رضا(ع) را از راه دور زیارت کند.

در پایان این جشن هم یکی از مداحان آستان قدس به مدح و منقبت در شأن امام رئوف(ع) پرداخت. همچنین با اهدای هدیه‌ای از امام جماعت بیت‌العباس(ع) تقدیر شد.

گفتنی است: خدام این حرم نورانی در بخش بهمن شهرستان ابرکوه، در آستان مقدس امامزاده سیداحمد و سیدمحمود نیز حضور یافتند و در جشنی که به مناسبت دهه کرامت برگزار شده بود، شرکت نموده و مورد استقبال جمع کثیری از مردم قرار گرفتند. مداحی خادم آستان قدس رضوی و بخش نبات تبرکی حرم رضوی از دیگر برنامه‌های این جشن پرشور بود.

استقبال پرشکوه مردم روستا ده عرب شهرستان ابرکوه از خدام رضوی

 

مردم ولایتمدار ده‌عرب با سلام و صلوات و ذبح گوسفند، خادمین معین‌الضعفا(ع) را مورد استقبال پرشکوه قرار دادند. خدّام، سپس برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، وارد تکیه حضرت ابالفضل(ع) شدند.

در ادامه، حجت‌الاسلام خانی، ضمن تبریک دهه کرامت، یکی از اهداف برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید را زیارت از راه دور حضرت رضا(ع، بیان کرد.

در آخر نیز، نوای مداحی آقای ریخته گرزاده یکی از خدام‌ امام رضا(ع)، حاضرین را به فیض معنوی بیشتری رساند.

سفیران خورشید هشتم(ع) در جمع سفیران بهشت ابرکوه

در این دیدار، آقای پورحسینی یکی از خدام حرم رضوی در گفتگوی صمیمانه در جمع قرآن‌دوستان دارالقرآن این شهرستان به بیان اهداف برنامه‌های دهه کرامت در سراسر کشور پرداخت.

در این جمع معنوی، قرآن آموزان، تواشیح زیبایی را اجرا نمودند. در پایان هم قاب زیبایی از طرف آستان قدس رضوی به این مؤسسه اهدا شد

بازدید خدام امام رضا(ع) از مرکز توانبخشی معلولین دختر شهرستان ابرکوه

خادمین صحن و سرای پرنور ابالحسن(ع)، با استقبال دانش‌آموزان معلول دختر شهرستان ابرکوه وارد مرکز توانبخشی حرفه‌آموزی اندیشه نوین شهرستان ابرکوه شدند

در این بازدید که سرشار از عطر نور و امید برای جامعه معلول دختر شهرستان یزد بود، آقای ریخته‌گرزاده، خادم آستان قدس رضوی، به عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت و ایام ولادت با سعادت امام رضا(ع) پرداخت.

 وی در ادامه خطاب به کادر این مرکز، نگهداری از این کودکان را ارزشمند و کار بسیار بزرگی برشمرد.

در پایان نیز ذکر توسلی با نوای دلنشین خادم الرضا(ع) دل‌های حاضران را جلا داد و کادر این مجموعه، از پرچم بارگاه امام رضا(ع) تبرک جستند.

نوای اذان خدام امام رضا(ع) در گوش نوزاد تازه متولد شده

 خدام حرم رضوی، با حضور در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شهرستان ابرکوه، از بیماران بخش‌های مختلف این بیمارستان عیادت کرده، نبات و نمک تبرکی حرم را به آنان هدیه دادند

کاروان خدام سپس در بخش نوزادان این بیمارستان حضور یافتند و یکی از خدام، در گوش کودکی که نیم ساعت قبل به دنیا آمده بود؛ اذان گفت

در ادامه، کارمندان و پرسنل بیمارستان از نوای گرم یکی از خدام استفاده بردند و سپس خدام، قابی منقش به عکس حرم رضوی را به مسئول بیمارستان هدیه دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.