قدس آنلاین؛شهرکرد؛ معاون سازمان زنان دفاع مقدس ارتباط و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد را گام مهمی در راستای ثبت و نشر خاطرات زنان شاهد و ایثارگر دانست.

لزوم تعامل با ارگان‌ها برای ثبت و نشر خاطرات زنان شاهد و ایثارگر

حشمتیان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل شورای هم اندیشی زنان شاهد و ایثارگر بیان داشت: امروز ترویج فرهنگ دفاع مقدس بویژه توجه به نقش بی‌بدیل زنان در عرصه دفاع مقدس بسیار مهم است و باید فرهنگ مقاومت به نسل جوان منتقل شود تا آیندگان بدانند که زنان همواره ضمن حفظ نقش مادری و همسری خود نیز در عرصه های دفاع مقدس حماسه آفرین بوده و الگوهای مؤثری در فرهنگ ایثار، جهاد، شجاعت و شهامت هستند.

وی افزود: لذا باید توجه داشته باشیم که دفاع مقدس مربوط به گروه و جناح خاصی نیست و متعلق به همه ملت می باشد و بحث دفاع مقدس یک بحث ارزشمند است و در بحث حضور مردم در ثبت و نشر آثار و ارزشهای زنان در دفاع مقدس نیز خط قرمزی وجود ندارد و باید به حرمت خون شهدا و تکریم خانواده شاهد و ایثارگر همواره در مسیر ارزش ها گام های مؤثری برداریم که اهداف تشکیل این شورا نیز در همین رابطه خواهد بود.

معاون سازمان زنان دفاع مقدس به انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان حفظ آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به اینکه این تفاهم نامه به کلیه مشاورین استانداری ها ابلاغ شده است لازم است در اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه با استفاده از ظرفیت شما اعضای محترم شورای راهبردی استفاده مطلوبی داشته باشیم.

حشمتیان خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد در جهت ثبت و نشر خاطرات زنان شاهد و ایثارگر، ضروری است.

وی افزود:تقویت شورای راهبردی استان‌ها بسیار مهم است و حتی لازم است که نمایندگان معرفی شده از دستگاه‌های اجرایی نیز مشابه این شورا را در دستگاه خود تشکیل دهند و با فعال کردن شورا به دنبال جمع آوری مستندات باشند.

معاون سازمان زنان دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از اقدامات ماندگار این شورا می تواند ارائه الگوی مناسب و کارآمد به نسل حاضر و نسل آینده باشد و حتی موضوع مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان از طریق شبکه های اجتماعی را می توان از جمله اهداف این شورا تعریف نمود.

حشمتیان بر تشکیل شورای رابطین مناطق نیز تأکید نمود واذعان کرد: انتظار داریم با حمایت مشاور محترم استاندار و اهتمام مدیر کل محترم بنیاد حفظ آثار جامعه زنان دفاع مقدس در مناطق تابعه این استان با توجه به ظرفیت‌های خوب شورای راهبردی در جهت برون رفت از مشکلات فعال شده به طوری که در این راستا شورای مناطق نیز تشکیل گردد تا بلکه در سطح گسترده‌تری اهداف مورد نظر محقق گردد.

وی با اشاره به جنگ نرم گفت: در شرایطی که با توجه به هجمه فرهنگی دشمن و آسیب های اجتماعی نگران نسل آینده هستیم ضروریست که با هدف سپردن امور آینده به نخبگان به گونه ای تلاش شود که با ارائه الگوهای ماندگار،موضوع جوان‌گرایی و مدیرپروری در برنامه‌ها به ویژه برنامه زنان نیز دیده شود که تحقق این امر نیازمند مدیریت جهادی می‌باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.