۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: 303706

قدس انلاین: یکی از اموری که فراوان بر آن تاکید شده است، زیارت قبور ائمه اطهار (علیه السلام) می باشد به نحوی که در این بین برای زیارت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) آثار برکات و ثواب هایی منحصر به فرد ذکر شده است.

بهشت بر این افراد واجب می گردد!

به گزارش قدس انلاین در این باره آمده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به زائرین قبر شریفش وعده ی شفاعت داده است چنانکه ایشان فرموده اند: کسی که به زیارت من آید، در حالی که حاجتی وی را وادار به این کار وادار نکرده باشد، بلکه تنها به قصد زیارت آمده باشد، برمن لازم می شود که روز قیامت از او شفاعت نمایم؛ و نیز فرموده اند: هر کس به مکه بیاید و مرا در مدینه زیارت نکند، در روز قیامت در حق او جفا می کنم (از شفاعت محروم میشود) و کسی که به زیارت من بیاید شفاعت من بر او لازم می شود و کسی که شفاعت من بر او لازم شد، بهشت بر او واجب می گردد.

علاوه بر این مصلی بن ابی شهاب از امام صادق (علیه السلام) نقل می کند که حضرت بیان داشته اند: روزی حضرت حسین بن علی (علیه السلام) به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) عرض کرد: پدر جان؛ پاداش کسی که شما را زیارت نماید چیست؟

پس پیامبر (صلی الله علیه و آله) در پاسخ فرمودند: فرزندم هرکس در زمان حیات من یا پس از مرگ من مرا زیارت کند یا پدر تو علی یا برادر تو یا تو را زیارت نماید بر من لازم می شود که در روز قیامت به دیدار او بروم و او را از گناهانش نجات دهم.

همچنین امام باقر (علیه السلام) در باب ثواب زیارت قبر پیامبر (صلی الله علیه و آله) بیان داشته اند: اِنَ زِیارَه قَبرِ رَسولِ الله تَعدِلُ حَجَه مَعَ رَسُولِ اللهِ مَبرُورُه؛ به راستی که زیارت قبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) معادل یک حج مقبول است که همراه خود آن حضرت انجام شده باشد.

منابع:

1ـ علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 97:144؛ ج100:141.

2ـ کلینی فروع کافی ج4: 548.

3ـ شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه: ج 14 :331.

*صمدی، آثار گناه در زندگی و راه جبران : 296-297.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.