قدس: امام جمعه مشهد گفت: مردم ما و رهبری، مسأله محدودیت موشکی را که در قطعنامه آمده است، مثل همه قطعنامه‌های تحمیلی که مردم ما  آن را زیر پا گذاشتند، زیر پا خواهند گذاشت.

 استکبارستیزی را باید با استفاده از «برجام» توسعه دهیم

 

آیت‌ا... سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که دیروز در رواق  بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به دهه کرامت، ضمن تبریک این ایام به نمازگزاران، گفت: در سیره امام رضا(ع)، آموزه‌های سیاسی قابل‌توجهی وجود دارد که با موقعیت امروز سیاسی جامعه انقلابی ما  در بحث برجام مطابقت می‌کند، به ‌طوری‌که ‌بخوبی می‌توانیم از آموزه سیاسی سیره امام هشتم(ع) در این موضوع استفاده کنیم.

خطیب جمعه مشهد افزود: مأمون مقام ولایتعهدی را به حضرت امام رضا(ع) پیشنهاد داد و او این هدف را دنبال می‌کرد که هم جامعه را با خود همراه کند و هم پس از به شهادت رساندن امام هشتم (ع) به صورت قانونی و شرعی خود را امام و خلیفه جامعه اسلامی معرفی نماید، اما حضرت امام رضا(ع) از همان ابتدای حرکت خود از شهر مدینه این توطئه و نقشه را افشا کرد؛ چون به مردم اعلام نمود که بر مظلومیت من بگریید.

 وی افزود: حضرت امام رضا(ع) بارها بر این امر که این ولایتعهدی را قبول نمی کردند و با تهدید و اجبار مأمون ناچار به پذیرش آن شده‌اند، تأکید کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه امام از شهادت هراسی نداشتند و چند هدف را از پذیرش ولایتعهدی دنبال می‌کردند، تصریح کرد: ایجاد فضا و فرصت مناسب برای اعلام امامت خود، ترویج رسمی تشیع، ایجاد همبستگی در میان شیعیان و دوستان اهل بیت‌(ع) و تشکلهای سیاسی و مذهبی از جمله اهداف امام برای پذیرش ولایتعهدی مأمون بود.

وی افزود: از سویی امام رضا(ع) در تمام ارکان دولت مأمون نفوذ کردند و حتی نظامی‌ها و مدیران اجرایی این حکومت هم جذب آن حضرت شده و مأمون زمانی متوجه این نفوذ عظیم در ارکان حکومت خود شد که شورش در لشکرش، ایجاد شد.

 وی با بیان اینکه استکبارستیزی، مهمترین فرصتی بود که امام رضا(ع) در ولایتعهدی خود  از آن استفاده کرد، افزود: امام از این فرصت تاریخی استفاده نمود و فضایی مناسب را برای ترویج تشیع به وجود آورد، در زمانی که این مسأله به طور رسمی در فضای جامعه وجود نداشت.

آیت‌ا... علم‌الهدی در بخش دیگری از گفته‌های خود درباره برجام  گفت: توافقی که انجام‌ شده  است، چه تصویب بشود و یا نشود، ما باید از این امکان به عنوان یک ابزار استفاده کنیم و همان طور که امام رضا(ع) از مسأله ولایتعهدی استفاده کرد تا به  وسیله آن  به اهدافشان برسند، ما هم باید از برجام برای پیشبرد اهدافمان بخصوص در استکبارستیزی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، استفاده کنیم.

وی تصریح کرد:  باید تلاش کنیم استکبارستیزی را با قدرت ادامه بدهیم، نه اینکه یک مشت افراد چشم دوخته به دروازه‌های غرب سعی کنند با این موقعیت چهره آمریکا را بزک کنند و سفره مک دونالد را در کشورمان پهن کنند.

وی افزود: نرمش قهرمانانه یعنی آنکه اصل استکبارستیزی ما در فضای توافق که شاید بسیاری از مشکلات را حل و یا متوقف می‌کند، تقویت شده و توسعه یابد.

وی همچنین با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه متن برجام چه تصویب شود و یا نشود، اجازه هیچ گونه سوء استفاده ای از آن داده نخواهد شد، افزود: باید در این راستا قابلیتهای دفاعی و حریم امنیت کشور حفظ شود.

امام جمعه مشهد  با اشاره به نامگذاری روز صنعت دفاعی کشور نیز گفت: ملت و رهبر معظم انقلاب، محدودیت موشکی قطعنامه شورای امنیت را همانند دیگر قطعنامه‌های تحمیلی زیر پا می‌گذارند و امیدوارم فناوران صنایع نظامی کشور نیز در صنایع دفاعی، مسأله فناوری موشکی را با قدرت بیشتر و فناوری کامل‌تر پیگیری کرده و آن را توسعه دهند.

وی افزود: مسؤولان وزارت امور خارجه و سیاست خارجی کشور نیز اعلام کرده‌اند، این ماده از قطعنامه شورای امنیت الزام‌آور نیست و نباید اجرا شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.