مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در فازهای ۳و ۴ قطار شهری ۴ ایستگاه مترو در نزدیک ورودی های حرم مطهر رضوی راه اندازی خواهد شد.

۴ ایستگاه قطارشهری در نزدیکی حرم مطهر رضوی استقرار می یابد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ستادخبری جشن های میلاد رضوی، قاسم طاهری در گفت وگوی اختصاصی به خبرنگار ما گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در شرکت ساخت قطارشهری مشهد و همچنین فازهای 3 و 4 که به تازگی گودبرداری آن با کمک آستان قدس رضوی و در زمین های میدان فردوسی آغاز شده است، 4 ایستگاه در نزدیکی ورودی های حرم مطهر رضوی راه اندازی خواهد شد.

وی ایستگاه باب الجواد را مهمترین ایستگاه نزدیک حرم دانست و افزود : 3 ایستگاه دیگر در ورودی های طبرسی، نواب صفوی و فلکه آب برای سهولت رفت و آمد مسافران به دیگر مناطق شهر تعبیه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ادامه گفت: لازمه حضور فرهنگی آستان قدس رضوی در مجموعه قطار شهری کاملا مشهود است و ما همکاری خود را از زمان شروع بهره برداری قطار شهری آغاز کردیم، به طوری که روزانه تعداد زیادی روزنامه قدس در ناوگان مترو برای مطالعه مسافران قرار می گیرد و هر روز صبح ساعت 8 صلوات خاصه امام رضا(ع) در ایستگاه های مترو و داخل واگن ها پخش می شود، همچنین در ایستگاه های مختلف از نماد و تندیس ضامن آهو و ضریح حرم مطهر رضوی استفاده شده است.
وی همچنین تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در حال گسترش این روابط هستیم و به همت دوستان روابط عمومی آستان قدس رضوی، در آینده ای نزدیک تصاویر آنلاین حرم مطهر را در ایستگاه ها پخش خواهیم کرد و با توجه به اینکه حرم مطهر رضوی و به تبع متروی مشهد، پذیرای زوار خارجی و شیعیان سایر کشورها هستند، در بحث توزیع بروشورها در رابطه با حرم مطهر رضوی به زبان های مختلف از پتانسیل های این مجموعه کمک خواهیم گرفت.
طاهری با بیان این مطلب که این شرکت با تمام پتانسیل خود، آمادگی دارد که امکانات قطار شهری را در اختیار آستان قدس رضوی قراردهد، گفت: روزانه 130 هزار مسافر جا به جا می کنیم و این تعداد حدودا 20 دقیقه با ما همسفر هستند. در این 20 دقیقه مسافران می توان با کتاب ها و بروشورها داخل واگن ها پر کنیم و حال و هوای زیارت را در مسافران زنده نگاه داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.