قدس آنلاین – سبزوار : مدیر جهادکشاورزی شهرستان داورزن گفت : حدود ۴۰ درصد از مرغداری های این شهرستان بهینه سازی شده اند .

بهینه سازی واحدهای مرغداری تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری دارد

حسین تاج آبادی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه این شهرستان دارای 183 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت یک میلیون و 318 هزار و 460 قطعه جوجه ریزی در هر دوره می باشد خواستار همکاری بیشتر مسوولان در این بخش شد و افزود : اعطا تسهیلات با بهره پایین موجب می شود مرغداران بتوانند سریعتر نسبت به بهینه سازی مرغداری های خود اقدام کنند.

 وی با اشاره به اینکه برای بهینه سازی هر واحد مرغداری بین 700 میلیون تا یک میلیارد ریال نیاز است ادامه داد : بهینه سازی واحدهای مرغداری تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها ، کاهش تلفات و افزایش بهره وری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن تولید سالانه گوشت سفید در این شهرستان را بالغ بر هفت هزار و900 تن عنوان کرد و یاد آور شد : حدود هشت درصد گوشت سفید خراسان رضوی در داورزن تولید می شود.

تاج آبادی در عین حال موقعیت جغرافیایی ، جاده ترانزیتی و نیروی انسانی متخصص و با تجربه در بخش پرورش مرغ را از جمله پتانسیل های شهرستان داورزن عنوان کرد و عدم نقدینگی ، پایین بودن قیمت گوشت مرغ ، بالا بودن قیمت نهاده ها و ناچیز بودن مبلغ تعهدات بیمه در قبال خسارات وارده به واحدهای مرغداری را نیز بخشی از مشکلات مرغداران این شهرستان دانست .

وی با اشاره به قرار گرفتن تعدادی از مرغداری های داورزن در مسیر خطوط انشعاب گاز خاطر نشان کرد : در صورت ارائه تسهیلات برای این مرغداریها این واحدها از مزایای گازرسانی بهره مند می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن با بیان اینکه طبق قانون مرغداری های با مسافت پایین تر از 400متر با عنوان مجتمع پروانه می گیرند ، افزود : در حال حاضر 15 مجتمع مرغداری در داورزن فعال است .

وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل جدید مرغداران بالای 30 هزار قطعه بایستی کارشناس استخدام کرده و حقوق و حق بیمه این کارشناسان را بپردازند ،اظهار داشت : با توجه به پایین بودن توان مالی برخی مرغداران این موضوع موجب بروز مشکل برای آنان شده است .  / انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.