قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی از بهره برداری ۳۸۰ پروژه با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

بهره برداری از ۳۸۰ پروژه در هفته دولت در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، پرویزی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت : اهم پروژه های هفته دولت مربوط به حوزه گازرسانی ، برق رسانی وآبرسانی به روستاها ، راه و شهرسازی ، نوسازی مدارس ، بهسازی روستاها ، بهداشت  درمان و صداو سیما است که به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود : در حال حاضر 600 طرح در حال احداث در شهرستانهای بجنورد ،شیروان و جاجرم وجود دارد که امید است همه این طرح ها تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

وی درادامه با اشاره به بارندگی های چند روز اخیرو خسارات وارده به استان گفت : در حال حاضر متاسفانه رویه پرداخت خسارت و تامین منابع مالی برای مسائل بحران با مشکل مواجه است زیرا در دوره های گذشته وزارت کشور مسئول و پاسخگوی اعتبارات بود اما در برنامه پنجم توسعه دولت گذشته تعیین کردکه همه گزارشات توسط سازمان مدیریت به وزارت کشور و مدیریت بحران به دولت و دولت مصوب کند که این فرآیند 6 ماه طول می کشد.

وی ادامه داد : دردولت یازدهم استانداران پیشنهاد کردند مسئولیت بحران کشور به سازمان مدیریت واگذارشود و یا اگر قرار است وزارت کشور پیگیری کند منابع مالی و اختیارات توزیع آن هم به عهده وزارت کشور باشد که امیدواریم در برنامه ششم توسعه اصلاح شود.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : هزار و 600 میلیارد تومان کل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان بوده  که بیش از 200 میلیار تومان آن تسهیلات است.

پرویزی خاطر نشان کرد : همچنین از این مبلغ 890 میلیارد تومان ملی و 507 میلیارد تومان مربوط به دفتر مقام معظم رهبری است که از سطح ملی تاکنون 500 میلیارد تومان هزینه شده و سهم دفتر مقام معظم رهبری به صورت 100 درصد پرداخت شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که بعد از توافق مذاکرات هسته ای چه اقداماتی جهت سرمایه ذاری بخش های خارجی در استان صورت گرفته ، اظهار داشت : در حال حاضر مذاکرات درسطح کلان است و کشورهایی که وارد سرمایه گذاری با ایران شده اند بیشتر در حوزه نفت و گاز است که مقدماتی فراهم شده که توافق انجام شده اجرایی شد.

وی تصریح کرد : البته به استان خراسان شمالی نیز ابلاغ شده تا طرح هایی را که قابل سرمایه گذاری در بخش های خارجی است مطالعات آن انجام و به کشور ابلاغ شود که در همین راستا از مسئولین وزارت امور خارجه و اقتصاد و دارایی دعوت کردیم تا به مدیران ارتباط و اتصال طرح ها با بخش های خارجی را آموزش دهند.

پرویزی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری موضوع مهمی در کشور است ، افزود : تاکنون تلاش کردیم فضای انتخابات سالم و اتحاد در استان ایجاد شود و تاکید شده هیچ مدیری جهت گیری خاصی به نفع ویا علیه نماینده ای نداشته باشد.

وی یادآور شد : کاندیداها باید تقسیمات کشوری را دامن نزنند و به اقوام و مذاهب و مسائل امنیتی ورود پیدا نکنند و به این سه مورد توجه ویژه داشته باشند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.