قدس آنلاین: کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: به مسافرانی از منطقه شمال کشور به سمت مشهد مقدس می‌آیند توصیه می‌کنیم که به دلیل بارش‌های شدیدی که طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه در این منطقه از کشور داریم به هیچ وجه در حاشیه رودخانه‌ها اسکان نداشته باشند و از توقف در مناطق سیل‌خیز مانند محدوده جنگل گلستان هم به شدت پرهیز کنند.

زائران امام رضا(ع) از اسکان و توقف در مناطق حادثه خیز به شدت پرهیز کنند

به گزارش قدس آنلاین، زهرا مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در روزهای منتهی به ولادت باسعادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، دمای هوای مشهد مقدس در گرمترین ساعات روز یکشنبه 30، دوشنبه 32، سه‌شنبه 33 و چهارشنبه 31 درجه سانتیگراد خواهد بود و در خنکترین ساعات روز یکشنبه 17، دوشنبه 19، سه‌شنبه 19 و چهارشنبه 17 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی افزود: بارندگی‌هایی را عصر امروز و فردا در نواحی غربی و شمال غربی استان و در شهرستان‌های درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار و نیشابور خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مشهد مقدس در روز سه‌شنبه بارش باران را به صورت گسترده خواهد داشت و حجم بارش‌های استان در این روز به نسبت روزهای قبلش افزایش دارد، اما برای روز چهارشنبه در مشهد بارش نداریم، هرچند که ابرناکی وجود دارد و بارش‌های سایر شهرستان‌های استان هم تا انتهای این روز خاتمه می‌یابد.

مبشری تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته در میان مراکز استان‌ها اهواز با 47 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان و شهرکرد با 10 درجه سانتیگراد خنکترین مرکز استان بودند و مشهد مقدس با حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد و حداقل دمای 17 درجه سانتیگراد در میان 31 مرکز استان در جایگاه بیست و سوم گرمترین مرکز استان و در جایگاه چهاردهم خنکترین مرکز استان قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: به مسافرانی از منطقه شمال کشور به سمت مشهد مقدس می‌آیند توصیه می‌کنیم که به دلیل بارش‌های شدیدی که طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه در این منطقه از کشور داریم به هیچ وجه در حاشیه رودخانه‌ها اسکان نداشته باشند و از توقف در مناطق سیل‌خیز مانند محدوده جنگل گلستان هم به شدت پرهیز کنند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: طی روزهای آینده وزش باد نسبتاً شدیدی را در سطح خراسان رضوی و جاده‌های منتهی به مشهد مقدس داریم که این وزش در نواحی جنوبی استان گاهی شدید و همراه با گردوخاک خواهد بود و به رانندگان توصیه می‌کنیم که ضمن رانندگی با احتیاط به توصیه‌های کارشناسان هواشناسی توجه کنند تا به سلامت به مقصد خود برسند.

مبشری اذعان داشت: وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان و در نواحی جنوبی خراسان رضوی گاهی شدید و همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان داشت: اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از روز جمعه هفته گذشته در مورد جریانات ناپایدار جوی از نیمه شمالی استان و همچنین ناپیداری‌هایی به شکل بارش‌های رگباری و توأم با رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید هشدار داده بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین این اداره کل روز شنبه هم براساس تصاویر رسیده در پیش‌بینی‌های خود از کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما در سطح استان و به ویژه مشهد مقدس خبر داده بود و در همین رابطه تذکرات و هشدارهای لازم را به زائران و مجاوران امام رضا(ع) داده بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.