مرتضی روشنی : قدس ویژه خراسان - همزمان با شب میلاد خجسته حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مراسم گلباران حرم مطهر ایشان برگزار می‌شود.

حرم مطهر رضوی گلباران می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی دراین باره گفت: این چهارمین سالی است که مراسم گلباران بارگاه منور رضوی به صورت منسجم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم گلباران با تجمع زائران و مجاوران در عرصه میدان شهدا از ساعت 30/16 روز سوم شهریورماه آغاز و سپس مردم با شاخه های گل به سوی حرم مطهر حرکت خواهند کرد.

وی با اعلام اینکه 15 هزار شاخه گل از سوی آستان قدس رضوی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اتاق اصناف تهیه شده است، اظهار داشت: پیش بینی شده که خادمان حرم رضوی، گلهای متبرک را بین عروس و دامادها و خانواده‌های آنان که برای ایراد خطبه عقد به بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می‌شوند و همچنین میان بیماران در بیمارستانهای مشهد توزیع کنند.

وی افزود: در حرم مطهر رضوی نیز پس از استماع سخنرانی آیت‌ا... سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه (س)، مراسم پرشکوه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: مطابق هر سال، این شورا از والدین فرزندان پسری که در روز 11 ذی‌القعده امسال متولد شوند و نام ابوالحسن، رضا یا موسی الرضا بر فرزندان بگذارند، در سطح استان تجلیل خواهد کرد. همچنین به شورای اداری استان نیز پیشنهاد داده ایم چون سالروز ولادت حضرت رضا(ع) مقارن با روز کارمند شده است، از کارمندان نمونه ادارات و دستگاه‌های استان تجلیل به عمل آید.

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی اهداف برگزاری مراسم گلباران را برشمرد و گفت: نخستین هدف عرض تبریک به ساحت مقدس ولی نعمتمان توسط برادران و خواهران دینی است و اعلام مراتب شادی و سرور شیعیان به جهانیان. دومین نکته نیز به نمایش گذاشتن پیوند امت و ولایت و آشنایی با سیره عملی و علمی حضرت رضا(ع) است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخلاف ایام عزاداری، در این دهه مبارک اقدامی برای برپایی ایستگاههای صلواتی انجام نشده است، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات در مراسم گلباران، ایستگاه‌هایی را در طول مسیر درنظر گرفته است، اما بنده هم موافقم که باید با فرهنگ‌سازی و اقدام توسط نهادهایی همچون شهرداری، بسیج، سپاه و سازمانهای فرهنگی دیگر، شور و نشاط اسلامی را میان مردم شهر ترویج کنیم. امیدوارم این موضوع نیز با مطرح شدن در جلسات متولیان چنین مراسمی به صورت قانونمند درآمده و شاهد سرور بیشتر در جامعه باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.