مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در شمال افغانستان گفت: نمایشگاه اختصاصی ایران در شمال افغانستان به مرکزیت مزارشریف، آغاز راهی جدید در توسعه روابط بین المللی و تجاری روابط دو کشور در منطقه آسیای میانه است.

نمایشگاه اختصاصی ایران در مزارشریف، آغاز راهی جدید در روابط دو کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران علی رسولیان با اشاره به اقدامات ویژه جهت حضور بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در نخستین نمایشگاه اختصاصی استان های شمالی افغانستان با همکاری مدیریت پروژه های نمایشگاهی به عنوان مجری این رویداد بین المللی اظهار کرد: هرگونه رشد و توسعه اقتصادی در کشور افغانستان به منزله رشد در کشور ما به خصوص در خراسان رضوی، استان های همجوار و بالعکس است.

وی با اشاره به آغاز توسعه همکاری های مشترک و ورود به استان های شمالی افغانستان با محوریت مزارشریف به شیوه های نمایشگاهی گفت: زمینه های مشترک و فراوان همکاری های بین دو استان از جمله تولیدات صنعتی استان خراسان رضوی در بیش از شش هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک، برگزاری نمایشگاه توانمندیهای تخصصی جمهوری اسلامی ایران در دو بخش صنعت و کشاورزی را فرصت بسیار مناسبی برای تعمیم و گسترش و تحکیم روابط پایدار اقتصادی و مبادلات بازرگانی دو کشور است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی با اشاره بتواتنمندی استان در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی، صنایع غذایی و صنعتی گفت: : ایران و افغانستان ریشه های فرهنگی و اعتقادی بسیار قوی با یکدیگر دارند که همین مسئله بستر را برای توسعه سایر سرمایه گذاری ها به ویژه در زمینه های اقتصادی فراهم تر می کند.


وی در ادامه با اشاره به توجه خراسان رضوی به حضور ویژه در نمایشگاه های اختصاصی ایران در افغانستان صریح کرد: دستاورد نمایشگاه به عنوان یکی از مهمترین بستر های توسعه اقتصادی کشور، به عنوان مهمترین ابزار افزایش تعاملات تجاری به روش مطلوب از سوی تمامی نهاد های اجرایی در حوزه اقتصاد و بازرگانی کشور توصیه شد است، از این رو می توان به آن به عنوان تنها عامل ایجاد پایگاه های اقتصادی در کشور های هدف ازجمله کشور پهناور افغانستان توجهی ویژه داشت.


رسولیان با بیان اینکه باید با حضور شرکت های توانمند بخشی خصوصی کشور، قدم های مهمی را در توسعه تجارت در استان های شمالی این کشور برداریم افزود: برگزاری این نمایشگاه ها با همکاری شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی با حمایت سازمان توسعه تجارت ایران می تواند تاثیر بسزایی در توسعه افغانستان و صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش های تخصصی داشته باشد.

وی با اشاره به رونق گمرک ولایت بلخ در شمال افغانستان و سطح تولیدات این منطقه در حوزه های مصرفی، خدماتی و صنایع کوچک تصریح کرد: در نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران، بخش صنایع غذایی، صنایع کوچک، انرژی، عمران و راه سازی، خدمات فنی و مهندسی و مخابراتی، صنایع دستی و فرش، لوازم خانگی، تجهیزات و دستگاه های استخراج معدن، دامپروری و کشاورزی، حضور فعال تری نسبت به سایر توانمندی های کشور در این نمایشگاه دارند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: استان های شمالی افغانستان می توانند به توسعه همکاری های مشترک با کشورها منطقه بیش از پیش کمک کند و به توسعه و تقویت روابط تجاری با کشورهای آسیای میانه بیانجامد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران، نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در استان های شمالی افغانستان به مرکزیت مزار شریف از 21 لغایت 24 مهرماه و با حضور شرکت های توانمند جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی به عنوان مجری تخصصی نمایشگاه های ایران در افغانستان برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.