گروه سیاسی- خلیل‌خانه: وزیر کشور با تأکید دوباره بر اینکه اصل در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات بر برائت است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود گفت: ...

از «عوام» خوانده شدن، ناراحت نمی شوم

شورای نگهبان و هیأت نظارت بر انتخابات نباید کسی را به دلیل اینکه وقت و امکانات لازم را برای بررسی نداشته، با عنوان عدم احراز صلاحیت، رد کند.

رحمانی فضلی که در نشست خبری هفته دولت به پرسش های خبرنگاران پاسخ می‌داد ، با تأکید بر اینکه مشکلی با شورای نگهبان نداریم و تلاش می کنیم با مشورت و تعامل مسایل را حل و فصل کنیم خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت‌ها هم معیار قانون است و اگر مشکلی پیش آید باید به قانون یا مراجع بالاتر و حکمیت مراجعه کنیم تا انتخاباتی سالم و قانونی داشته باشیم.

وزیر کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس و در واکنش به اظهارات رئیس قوه قضاییه، گفت: ظاهرا آیت ا... آملی لاریجانی، صحبت‌های مرا کامل نخوانده‌اند زیرا گفته‌ام که عدم احراز صلاحیت مبتنی بر عدم تحقیق نباید صورت گیرد، اما عدم احراز صلاحیت پس از رسیدگی مراجع چهارگانه، درست است. وی افزود: ایشان گفته‌اند این جمله من که اصل بر برائت است،‌ یک جمله عوامانه است در حالی که پای منبر علما آموخته‌ایم که در اسلام اصل بر برائت است، مگر خلاف آن ثابت شود. وی افزود: دخالت مجری در امر نظارت هم پذیرفتنی نیست و امری خلاف قانون است همانطور که دخالت نظارت در اجرا غیرقانونی است. اما نباید با بی حوصلگی و کم تحملی همدیگر را به برخی مسایل متهم کنیم. من گفته‌ام که وزارت کشور اهل دعوا و جنجال نیست و بر اساس مذاکره و تعامل به دنبال حل اختلافات است.

وی ادامه داد: درست است که حکمیت در قانون دیده نشده اما در بسیاری از مسایل مختلف جاری کشور اختلافی پیش می آید با مشورت مشکل حل می‌شود. این مشورت‌ها به معنای حکمیت است. حکمیت، یک نهاد خاص نیست که من مطرح کرده باشم و در قانون وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: ما به آرامش نیاز داریم و همه را به صبر، ‌حوصله، ‌تحمل و تعامل بیشتر دعوت می‌کنیم و اگر به ما «عوام» بگویند ناراحت نمی شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.