قدس آنلاین _ در آستانه میلاد باسعادت امام رضا(ع)، خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در طرح "یا ضامن آهو"، باری دیگر رافت این امام مهربان را به نمایش گذاردند و زمینه آزادی یکصد زندانی جرائم غیرعمد را فراهم آوردند.

آزادي ۱۰۰ زنداني جرايم غيرعمد به همت خادمان بارگاه منور رضوي

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری جشن های میلاد رضوی، یکصد زندانی جرایم غیرعمد، با وساطت و میانجیگری خادمان بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) طی مراسمی که در زندان مرکزی مشهد برگزار شد ، با حضور معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی و جمعی از خدام حرم مطهر رضوی آزاد شدند.

در این مراسم که مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان و ريیس کل دادگستری خراسان رضوی حضور داشتند « سیدخلیل منبتی» معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در سال گذشته به همت و میانجیگری خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) 900 زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح«یاضامن آهو» از زندان آزاد شدند.

وی همچنین تصریح کرد: در سال گذشته خادمان بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا(ع)، بالغ بر 17 میلیارد تومان از شاکیان پرونده های جرایم غیرعمد برای متهمان این پرونده ها تخفیف گرفته اند.

منبتی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نيز در قالب طرح«یاضامن آهو» و به همت خادمانی که در امور وکالت و قضاوت سر رشته دارند و با هماهنگی ستاد دیه استان بالغ بر 500 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری، ريیس کل دادگستری خراسان رضوی نيز در این مراسم با تقدیر و تشکر از تلاش­های آستان قدس رضوی بویژه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: سیاست نظام و دستگاه قضایی بر حبس زدایی است اما قوانین موجود دست قضات را برای اجرای این سیاست بسته است.

همچنین سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان کشور در این مراسم ضمن تقدیر از همکاری­های آستان قدس رضوی در زمینه آزادسازی زندانیان تصریح کرد: تا سال 87 بیش از 50 هزار راننده به دلایل مختلف و قانون شکنی، در زندانهای کشور به سر می بردند؛ از این رو آسیب شناسی این موضوع در دستور کار ستاد قرار گرفت.

وی ادامه داد : پس از پیگیری های انجام شده توسط ستاد ، قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث در سال 87 تصویب و اجرایی شد که نقش مهمی در کاهش آمار زندانیان ناشی از حوادث رانندگی داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.