ماهیت حزبی سیاست خارجی در آمریکا مدیریت‌ آن را برای شرکایش سخت می‌کند بدان معنا که همواره تردید دارید که یک راهکاری مهم سیاست خارجی توسط رئیس جمهور آمریکا پایدار باقی بماند.

نیویورک تایمز: اروپا نگرانی‌های آمریکا را درباره برجام ندارد

به گزارش تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به اختلاف دیدگاه های آمریکا و اروپا در موضوع توافق هسته ای با ایران پرداخت و عنوان داشت که  اروپا به دلایلی در این موضوع نگرانی‌های آمریکا را ندارد.

نویسنده در ادامه با اشاره به جنجال سیاسی و تبلیغاتی گسترده در واشنگتن درباره توافق هسته ای نسبت به سکوت و انفعال در کشورهای اروپایی ابراز تعجب کرده و این سکوت را در کشورهای دخیل در مذاکرات از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان مطرح می‌کند.

به گفته کامیل گراند، مدیر مرکز تحقیقات راهبردی پاریس: اینجا در فرانسه، که سختگیرانه ترین مواضع را در طی مذاکرات اتخاذ کرد، موضوع حل و فصل شده است. وی می افزاید: فکر نمی کنم حتی یک سیاستمدار یا کارشناس در فرانسه علیه توافق سخن گفته باشد، حتی برخی از همکاران ما که طی مذاکرات جزو منتقدان بودند.

به اعتقاد این تحلیلگر فرانسوی: ماهیت حزبی سیاست خارجی در آمریکا مدیریت‌ آن را برای شرکایش سخت می‌کند بدان معنا که همواره تردید دارید که یک راهکاری مهم سیاست خارجی توسط رئیس جمهور آمریکا پایدار باقی بماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.