سخنگوی دولت ژاپن گفت که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از ژاپن به خاطر جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور از مقامات حکومتی و شرکت‌های بزرگ ژاپنی عذرخواهی کرده است.

باراک اوباما از ژاپن به خاطر جاسوسی از مقامات این کشور عذرخواهی کرد

به گزارش فارس به نقل از ای بی سی، یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن گفت که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از ژاپن به خاطر جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور از مقامات حکومتی و شرکتهای بزرگ ژاپنی عذرخواهی کرده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بعد از خبر ویکی‌لیکس مبنی بر جاسوسی آمریکا از سیاسیون ژاپنی، از ژاپن عذرخواهی کرد.

سخنگوی دولت ژاپن گفت اوباما گفته است که بسیار متاسف است و از آنجایی که این مساله منجر به مناظره بزرگی در ژاپن شده است.

وی افزود «آبه نخست وزیر [ژاپن به اوباما] گفته است که اگر مردم ژاپن هدف این فعالیت‌ها بودند، می‌توانست روابط دو متحد را به خطر بیاندازد.»

سوگا ادامه داد آبه در باره این اتفاق اظهار نگرانی بسیار کرده است و تصریح کرد «دو رهبر در تماسی تلفنی چهارشنبه (امروز) صبح بر همکاری دو طرفه در مسایل اقتصاد بین‌الملل توافق کردند.» در گفت‌وگویی پیش از آن، میان نخست وزیر ژاپن و «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا، طرف ژاپنی اظهار نگرانی خود را نسبت به صحت خبر جاسوسی ابراز کرده بود.

ماه گذشته سایت افشاگری ویکی لیکس با انتشار خبری نوشت آژانس امنیت ملی آمریکا برای سال‌های متمادی از ژاپنی‌ها جاسوسی می‌کرده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.