میرکل دامپزشکی خراسان رضوی از تولید ۳۱۶ میلیون کیلوگرم گوشت مرغ در استان از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون در کشتارگاه های طیور تحت نظارت دامپزشکی در استان خبر داد.

تولید ۳۱۶ میلیون کیلوگرم گوشت سفید در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به پی گیری های به عمل آمده و در جهت افزایش راندمان در واحدهای تولیدی گوشت مرغ، پی گیر ارتقای خطوط کشتار و بسته بندی و قطعه بندی و فراوری گوشت مرغ در کشتارگاه های صنعتی طیور استان هستیم و در این باره رایزنی هاو مطالعاتی نیز انجام شده و توفیقاتی حاصل گردیده است و در حال دریافت تجارب مفید کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه هستیم تا در صورت مهیا شدن شرایط، این مهم در اسرع وقت صورت پذیرد.

مجید روحانی نژاد گفت: طی مدت فوق، کارشناسان دامپزشکی مستقر در این واحدهای تولیدی از ورود یک میلیون و 715 هزار کیلوگرم گوشت حاصل از طیور که غیرقابل مصرف بوده جلوگیری و نسبت به معدوم نمودن این مقدار، اقدام قانونی لازم صورت پذیرفته است.

وی، طیور کشتار شده در کشتارگاه های استان را طی مدت یادشده، بیش از 170 میلیون قطعه دانست و افزود: تمامی 16 کشتارگاه طیور استان، صنعتی بوده و دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی به عنوان نمایندگان دامپزشکی ؛نظارت فنی- بهداشتی بر مراحل مختلف استحصال گوشت طیور، از قبل از کشتار تا پس از کشتار و بسته بندی و نهایتا قطعه بندی در کشتارگاه های مزبور بصورت همه جانبه خدمات رسانی می نمایند.

میرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز معتبر سطح شهر تهیه شوند؛ گفت: گوشت و آلایش خوراکی طیور صرفا مجاز به عرضه بصورت بسته بندی شده می باشدو در هنگام خرید این محصولات، بایستی دقت شودکه بر روی بسته بندی، نوع محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء بطور واضح و خوانادرج شده باشد.

روحانی نژاد از کلیه شهروندان خواست نسبت به نظارت همگانی بر بهداشت عمومی توجه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌هاي خام دامي، مراتب را در با نزدیک ترین اداره دامپزشکی محل سکونت خود درمیان گذارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.