قدس آنلاین- تبریز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از فعالیت حدود ۳۰۰ فروشگاه الکترونیکی در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: فعالیت فروشگاه‌های الکترونیکی، ادبیات نوینی را در حوزه اقتصاد استان گشورده است.

فعالیت ۳۰۰ فروشگاه الکترونیکی در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  داود بهبودی، در نشست تخصصی سازمان‌های میادین و سامان‌دهی مشاغل کلان‌شهرهای کشور، اظهار داشت: در سیر تاریخی تامین کالا و مایحتاج انسان، شاهد یک حرکت تکاملی از بازارهای قدیمی، به مجتمع‌های مجهز و مدرن هستیم؛ این سیر اقتصادی امروز به بازارهای الکترونیکی رسیده است.

 

وی بسته‌بندی، قیمت‌گذاری،شبکه توزیع مکانی، استانداردسازی، رقابتی کردن صنایع و استفاده از فناوری‌های نوین را از جمله الزامات بازار در دوره جدید فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: شبکه‌های توزیع ما در واحدهای صنعتی نسبتاً سامان‌یافته است اما در بخش‌های مصرفی از جمله کشاورزی و مواد غذایی، با برخی ناکارآمدی‌ها مواجهیم.

بهبودی یادآور شد: امروز، در روند تامین مواد غذایی، از مزرعه تا سر سفره، با مشکلات و نارسایی‌هایی موجه‌ایم.

وی با بیان اینکه کارکردهای نوین شهرها الزامات جدیدی را در حوزه بازار می‌طلبد، خاطرنشان کرد: بازارهای قدیمی در عصر خود، به تناسب کارکردهای مختلف، نقش جامع اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی داشتند و در عین حال، رضایت شهروندان را فراهم می‌کردند.

وی اظهار داشت: تغییر سبک زندگی و وسعت شهرها، کارکرد این بازارها را محدود کرده است؛ بنابراین باید به ترکیبی از بازارهای مدرن و قدیمی دست بیابیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بازار را محور توسعه اقتصاد شهری توصیف و خاطرنشان کرد: یک رابطه متقابل بین اقتصاد و شهر وجود دارد که لزوم نقش‌آفرینی شهرداری‌ها را در تقویت اقتصاد شهری، پررنگ می کند.

بهبودی اضافه کرد: با در نظر گرفتن همین نقش، سازمان میادین به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی، در تامین نیازهای شهروندان، منطقی‌سازی قیمت‌ها، تامین سلامت محیط زیست و سلامت غذا نقش موثر دارد.

وی در پایان تأکید کرد: ارتقای سطح دانش به نهادهای مدنی حوزه اقتصاد کمک خواهد کرد که کیفیت خود را افزایش دهند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.