مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۶۵ درصد مناطق خراسان رضوی میزان لرزه بالا و ۳۲ درصد از دیگر مناطق لرزه متوسط دارند.

۶۵ درصد مناطق خراسان رضوی میزان لرزه بالا دارد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت علی شایانفر ظهر امروز در نوزدهمین جلسه عمومی شورای اسلامی استان خراسان رضوی در تالار شورای شهر اظهار کرد: شوراها تجلی حضور مردم در کشور هستند و مدیریت بحران نیز بدون همکاری با شوراها انجام نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری حوادث ناشی از بحران‌های طبیعی همچون سیل و زلزله را باید در نظر گیرد، گفت: در همه روستاها و شهرستان‌ها به ترتیب دهیاران و فرمانده‌هان بحران‌های طبیعی را کنترل و مدیریت می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: 65 درصد مناطق خراسان رضوی میزان لرزه بالا و 32 درصد از دیگر مناطق لرزه متوسط دارند.

شایانفر سیاستگذاری و توزیع مناسب اعتبارات را از جمله وظایف مدیریت بحران دانست و افزود: با توجه به کمبود آب در خراسان رضوی و استفاده بیش از 80 درصد سفره‌های زیرمینی ما نیازمند توزیع عادلانه آب در همه مناطق این استان هستیم اما نهادینه شدن فرهنگ مصرف درست آب نیز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

وی از بیمه 153 نوع محصول کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان در خراسان رضوی و رونق روستاها خبر داد و گفت: دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به دنبال تحقق تسهیلات مناسب وام بیمه کشاورزان است و به محض تصویب در دولت و پرداخت اعتبار آن به استانداری سریعا انجام می‌شود.

غلامرضا بصیری‌پور رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در این جلسه اظهار کرد: با وجود این که دولت تدبیر و امید و استانداری در طول دو سال گذشته فعالیت‌های چشمگیری انجام داده‌اند اما شورا نیز می‌تواند نقش برجسته‌ای در حوزه مدیریت کشور ایفا کند.

وی شورا را چشم تیزبین دولت دانست و خاطرنشان کرد: شورا نه تنها می‌تواند در توسعه کشور نقش مهمی ایفا کند بلکه با انتقال مشکلات منطقه خود به مسئولان بالادستی سبب رفع هرچه زودتر و بیشتر مشکلات می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به طرح مطرح شده مبنی بر قابلیت تبدیل مشهد به یک استان گفت: با توجه به جمعیت مشهد به ویژه حاشیه شهر آن باید به شکل بهتری در سطوح عالی کشور دیده شود تا برخی مشکلات آن به مرور رفع شود.

بصیر‌ی‌پور تاکید کرد: تلاش ما با سفر به شهرستان‌های خراسان رضوی رفع مشکلات آنها است و در این راستا تاکنون به شهرستان‌هایی همچون تربت جام، بجستان، فریمان و سرخس سفر کردیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.