شهردار تهران با اشاره به اینکه توافقات انجام شده با سپاه در خصوص ساخت و ساز حریم عمارت کلاه فرنگی در مراحل نهایی قرار دارد، نسبت به رفع مشکل ایجاد شده اظهار امیدواری کرد.

اظهار امیدواری شهردار تهران در خصوص رفع مشکل ساخت و ساز میدان سپاه

به گزارش قدس آنتلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در حاشیه چهاردهمین جشنواره شهید رجایی و تجلیل از کارکنان برتر شهرداری تهران به خبرنگاران گفت: ارتفاع سازه میدان سپاه با توجه به نکات فنی موردنظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هفت طبقه روی همفک تعیین شده است.
وی افزود: در حال حاضر، عملیات احداث دیواره(دیوارچینی) ساختمان موردنظر نیز در محدوده طبقات و ارتفاع تعیین شده انجام می شود.
ساخت و ساز در میدان سپاه از سال گذشته علاوه بر ایجاد مسایلی در حوزه شهری، شهرسازی و معماری، مشکلاتی را برای حریم اثر فرهنگی تاریخی عشرت آباد ایجاد کرده که واکنش رئیس دیوان عدالت اداری را نیز در پی داشته است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز چندی پیش دراین خصوص اعلام کرد: کمیته کارشناسی در شورای عالی معماری و شهرسازی درخصوص ساخت و ساز عشرت آباد تشکیل و بر اساس قوانین شهرسازی، میراث فرهنگی و قوانین مرتبط تعداد طبقات این سازه را تعیین و اعلام می کند.
عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد متعلق به دوره قاجار در میدان عشرت آباد (میدان سپاه)، پادگان عشرت آباد (پادگان ولیعصر) جای گرفته است. این اثر سال 1346 با شماره ثبت 648 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.