معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی از پیشرفت همکاری های این کشور و ایران در عرصه های مختلف از جمله هسته ای خبر داد.

 همکاری های هسته ای ایران و روسیه افزایش می یابد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، دیمیتری راگوزین با اشاره به برنامه برگزاری نخستین نشست امروز (چهارشنبه) کمیته مشترک همکاری های علمی و فناوری های ایران و روسیه اظهار کرد: این امکان وجود دارد که ایران یکی از شرکای روسیه در زمینه فناوری های هوایی و تولیدات صنعت هواپیمایی باشد.

وی همچنین درباره نتایج مذاکرات خود با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران که دیروز در مراسم گشایش نمایشگاه هوا فضای ماکس 2015 در شهر ژوکوفسکی نزدیک مسکو انجام شد، به خبرنگاران گفت: همکاری ها در زمینه انرژی اتمی بین روسیه و ایران پیشرفت می کند.
راگوزین با اشاره به توانمندی های فراوان دو کشور برای گسترش روابط، افزود: توسعه همکاری ها در بخش های مختلف ممکن است شامل صنعت هوایی، کشتی سازی، هوافضا و استفاده از خدمات فضایی شود.
نخستین نشست کمیته مشترک همکاری علمی و فناوری دو کشور با حضور هیات بلندپایه ایران به ریاست ستاری و همتای روسی به ریاست دیمیتری راگوزین امروز برگزار خواهد شد.
هیات ایرانی دیروز از نمایشگاه هوایی ماکس 2015 با مساحت 55 هزار متر مربع که در آن دستاوردهای دفاعی، هوایی و فضایی صدها شرکت از 40 کشور جهان بویژه روسیه عرضه شده است، دیدن کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران در حاشیه دیدار از بزرگترین نمایشگاه هوایی جهان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و دنیس مانتوروف وزیر صنعت و بازرگانی این کشور و دیمیتری راگوزین دیدار و در باره روابط دوجانبه و توسعه همکاری ها رایزنی کرد.
قرار است ستاری در این سفر با آندری فوروسنکو دستیار علمی رئیس جمهوری و کاماروف رئیس آژانس فضایی روسیه نیز با هدف گسترش همکاری های علمی و فناوری دو کشور مذاکره کند.
طبق برنامه اعلام شده 10 توافقنامه اولیه و قرارداد همکاری در جریان سفر چهار روزه هیات ایرانی که فردا (پنجشنبه) پایان می یابد، امضا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.