قدس آنلاین یزد - در مراسم افتتاحیه چهل و ششمین کفرانس بین‌المللی ریاضی ایران در یزد ، دکترای افتخاری آموزش ریاضیات این دانشگاه به پروفسور شریل الیزابت پرگر ریاضیدان استرالیایی اعطا شد

اعطای دکترای افتخاری دانشگاه یزد به پروفسور پرگر

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ،در این مراسم که با حضور استاندار یزد و جمعی از فرهیختگان و ریاضی‌دانان داخل و خارج از کشور برگزار شد، رییس دانشگاه یزد اظهار داشت :بسیاری از دروس دانشگاه مبتنی بر علم است اما اعتقاد براین است که دانش فراتر از علم است و بسیاری از تجربیات، برداشت‌ها و حتی ارزش‌ها در دسته‌بندی دانش قرار می‌گیرند و اعتقاد براین است که این دانش افراد و جامعه است که تعیین کننده سطح تعالی یک جامعه است تا اینکه صرفا فقط علم باشد.

 

 دکترمحمدصالح اولیاء با فراتر دانستن خرد یا عقل از علم افزود: ممکن است نسبت به چیزی یا موضوعی دانش داشته باشیم اما در تشخیص اولویت‌ها نتوانیم درست عمل کنیم و نقش خرد است که می‌تواند به ما کمک کند علاوه بر داشتن دانش، تصمیمات درستی بگیریم و این از وظایف دانشگاهیان است که از دوران صرف علمی بودن فراتر روند و به مرحله دانش و بعد خرد گام بگذارند، به واسطه اینکه انتظاری که از دانشگاه‌هاست این است که نقش مهمی را در اداره جامعه به عهده گیرند و این صرفا به متکی بودن به علم امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه استان یزد از لحاظ آموزشی و علمی نیز از سابقه خوبی برخوردار است، افزود: یک علاقه ذاتی در فرهنگ این مردم نهفته است که علاقه به علم و آموزش از ابتدا در خانواده‌ها وجود دارد و اثرات آن‌را در کشور شاهد هستیم که بسیاری از دانش‌آموختگان استان در کشور افتخار آفریدند.

رییس دانشگاه یزد قدمت و سابقه دانشگاه یزد را ۲۶سال و به تعبیری ۴۰ سال عنوان وتصریح کرد : دانشگاه یزد در بهمن 1367 تأسیس شد و در سال 1370 دانشگاه یزد با دانشسرای عالی یزد یا همان تربیت معلم سابق که قدمتی 15 ساله ادغام شد و خوشبختانه رشته ریاضی از همان ابتدا در دانشگاه تربیت معلم وجود داشته و سابقه بیشتری نسبت به رشته‌های دیگر دارد. وی افزود: دانشگاه یزد با توجه به مجموعه شاخص‌های آن، باوجود جوان‌تر بودن نسبت به دانشگاه‌های قدیمی‌تر، وضعیت قابل قبولی دارد.

این مقام مسوول ادامه داد : دانشکده ریاضی نسبت به دانشکده‌های دیگر دانشگاه یزد از افتخارات قابل توجهی برخوردار است.

وی از دکتر بیژن دواز عضو هیات علمی برجسته دانشکده ریاضی این دانشگاه به عنوان یکی از سه استاد پر استناد جهان در دانشگاه یزد یاد کرد.

در ادامه این مراسم دکتر قاسم برید لقمانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد به عنوان دبیراین کنفرانس با خیر مقدم به مهمانان و تشکر از عوامل اجرایی، دانشجویان و حامیان این کنفرانس در دانشگاه و استان گفت: در این دوره تعداد یک‌هزار و۱۰۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید که پس از داوری در نهایت ۴۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۳۳۰ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.