مقامات سوئیس اعلام کردند کشورهای سوئیس، آلمان و ایتالیا خود را برای تشکیل یک نیروی ویژه مشترک برای کشف و نابودی شبکه های قاچاق پناهجویان و مهاجران به اروپا آماده می کنند.

کشورهای اروپایی، نیروی ویژه مبارزه با قاچاق انسان تشکیل می دهند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، 'کتی مارت' سخنگوی پلیس فدرال سوئیس گفت تشکیل نیروهای پلیس ویژه که چند ماه طول کشیده است، فعالیت خود را از ماه آینده آغاز خواهد کرد.
این خبر همزمان با کشف اجساد 71 نفر در یک کامیون در اتریش در روز پنج شنبه، اعلام شد که بی رحمی قاچاقچیان انسان را یادآوری می کند. 
در عین حال، نیروهای امدادی لیبی اجساد 76 نفر دیگر را از قایق دیگری کشف کردند که مملو از پناهجویانی بود که تلاش می کردند از دریای مدیترانه عبور کنند.
سخنگوی پلیس فدرال سوئیس گفت، مبارزه با قاچاق انسان در کشورش در سطح منطقه ای و از ایالت 'تیچنو/Ticino' هم مرز با ایتالیا انجام می شود که مسوولیت گروه سه گانه ضربت ملی را برعهده دارد.
وی با این حال تاکید کرد که مقامات دولت فدرال سوئیس نیز از این طرح حمایت می کنند. 
نیروهای ویژه مبارزه با قاچاق در شهر 'چایسو/ Chiasso' در نزدیکی مرز ایتالیا مستقر خواهند شد و نیروهای آن را گارد مرزی سوئیس، آلمان و پلیس ایتالیا تشکیل خواهند داد. 
به گفته سخنگوی پلیس فدرال سوئیس، این نیروها مسوولیت کشف، تعقیب و نابودی شبکه های قاچاق را برعهده خواهند داشت.
سوئیس علاوه بر این که یکی از مقصدهای مهاجران خارجی است، گذرگاه مهمی برای عبور به آلمان و ایتالیا محسوب می شود. از یک سو، از ایالت تیچنو که شهر چایسو در آن واقع شده از طریق شهر بازل به آلمان منتهی می شود و مسیر دوم با عبور از ایتالیا، ارتباط این کشور را با فرانسه برقرار می کند. 
سوئیس در سه ماهه دوم سالجاری رسما درخواست 7 هزار و 384 پناهجو را ثبت کرده است که 46 درصد نسبت به سه ماه نخست امسال افزایش نشان می دهد.
این آمار نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته، 47 درصد افزایش نشان می دهد. 
اتباع اریتره بزرگترین گروه پناهجو در سوئیس را تشکیل می دهند که سه هزار و 238 نفر از آنها در سه ماه دوم امسال ثبت نام کرده اند. پناهجویانی از سومالی، سریلانکا و سوریه در رده بعدی قرار دارند.
تصمیم جدید کشورهای اروپایی برای تشکیل نیروی ویژه همزمان با تشدید بحران مهاجرت و تبدیل شدن آن به یک معضل در کشورهای اروپایی از جمله آلمان و مجارستان، اتخاذ شده است. 

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.