سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی گفت که در کمیسیون برجام مناظره‌ای برگزار نمی‌‌شود.

 در کمیسیون برجام مناظره‌ای برگزار نمی‌‌شود
به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص جلسات روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری این کمیسیون،‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه جلسات کمیسیون در هفته جاری به صورت متوالی در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود در دو هفته آتی نیز نسبت به برگزاری سه جلسه در هر هفته مبادرت می‌ورزیم.

وی به حضور میهمانان و شرکت‌کنندگان در این جلسات نیز اشاره کرد و افزود:‌ مقرر شد جلسات این هفته با حضور اعضای تیم‌ مذاکره‌کننده فعلی و سابق صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس در خصوص برخی اظهارات در خصوص مناظره ۲ تیم مذاکره‌کننده کنونی و سابق نیز واکنش نشان داد و تصریح کرد:‌ برخی‌ها از مناظره ۲ تیم مذاکره‌کننده صحبت کرده بودند که لازم است گفته شود کمیسیون به‌ هیچ عنوان چنین هدفی را دنبال نمی‌کند.

نقوی حسینی در ادامه وظایف و هدف کمیسیون ویژه برجام را تشریح و تاکید کرد: تلاش کمیسیون بر این است که نظرات و دیدگاه‌ها را استماع کند و اطلاعات لازم را به‌دست آورده تا بتواند قضاوت درستی نسبت به آنچه که به نام برجام تدوین شده را پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روند جلسات مذکور را یادآور شد و ادامه داد: هر ۲ تیم به‌صورت مجزا به جلسات دعوت می‌شوند و نظرات آنها را می‌شنویم.

وی به حضور آقایان عباسی و صالحی رئیس سابق و فعلی سازمان انرژی هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت:‌ در این جلسات همچنین به ارائه گزارش و نظرات مسئولان سازمان انرژی اتمی و تیم آنها می‌پردازیم.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در خصوص جزئیات دستورالعمل‌ها و وظایفی که در روند این جلسات از سوی کمیسیون برای مذاکره‌کنندگان تعریف شده است،‌ عنوان کرد:‌ از آن‌جایی که ما از این استماع نظرها و نشست‌ها هدف داریم و درصدد هستیم به آن هدف دست پیدا کنیم لذا کاملا با چارچوب بحث را ادامه می‌دهیم و منظور از دستورالعمل این است که طبق سوالات و ابهامات مشخص شده گفت‌گو شود.

نقوی حسینی در این راستا خاطر نشان کرد:‌ سوالات در خصوص مسائل کلی و کلان است که بارها در رابطه با آن بحث شده و در جریان کامل آنها هستیم بنابراین گفت‌وگوها با چارچوب مشخصی صورت می‌گیرد. مطالب و دستورالعمل‌های معینی از سوی کمیسیون مشخص شده که مذاکره‌کنندگان باید پیرو آنها به بحث و گفت‌گو بپردازند.

وی در پایان اعلام کرد که قرار نیست علی لاریجانی در جلسات کمیسیون ویژه حضور یابد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.