قدس آنلاین: ماموران پليس فتاي اصفهان موفق شدند فردي را كه با انتشار شماره تماس تعدادي از دختران در شبكه هاي اجتماعي موجبات آبروريزي و هتك حيثيت آنها را فراهم کرده بود شناسايي و دستگير کنند.

عامل هتك حيثيت افراد در شبکه هاي اجتماعي دستگير شد

 به گزارش قدس آنلاین از اصفهان و به نقل ازپايگاه خبري پليس ،سرهنگ "سيد مرتضي مرتضوي " رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت :در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي با انتشار شماره تماس وي در فضاي مجازي به همراه درج مطالب غيراخلاقي موجبات آبروريزي وي را فراهم آورده است موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با انجام  يکسري تحقيقات تخصصي در فضاي مجازي  موفق شدند متهم را شناسايي و دستگير کنند.

اين مقام انتظامي بيان داشت:متهم  هنگامي که با  مدارك و مستندات پليس  روبرو شد  لب به اعتراف  گشود و به  چندين فقره هتك حيثيت ديگر  نيز اعتراف كرد.

رئيس پليس فتاي اصفهان  افزود:در بازجويي هاي بعمل آمده از متهم وي عنوان داشت شماره تماس دختران  را به بهانه اي از طريق دوستان آنها بدست آورده و درخواست ازدواج به آنها مي دادم و هنگامي كه با جواب منفي مواجه مي شدم شماره آنها را در شبكه هاي اجتماعي منتشر ميکردم .

سرهنگ مرتضوي در پايان به تمامي افرادي كه به هر نحو اقدام به هتك حيثيت در محيط مجازي مي كنند هشدار داد و گفت : بر اساس قانون جرائم رايانه اي هر كس بوسيله سامانه هاي رايانه اي و فضاي مجازي موجبات هتك حيثيت شهروندان را فراهم نمايد افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي شود.

همچنين وي به شهروندان توصيه کرد:  از ارائه اطلاعات شخصي مانند عكس،فيلم و آدرس محل سكونت و كار به افراد ناشناس خودداري کرده  و از اعتماد بيجا به كاربران در فضاي مجازي پرهيز کنيد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.