۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 306807

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) در ۵ ماهه‌ی نخست سال با مدیریت ۵۵ عملیات جستجو و نجات دریایی، جان ۲۷۱ دریانورد مضطر را در آب‌های خلیج‌فارس و دریایی عمان نجات داده است.

نجات ۲۷۱ دریانورد در آب‌های خلیج‌فارس

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،«ابراهیم ایدنی» در جمع خبرنگاران افزود: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندرعباس به‌عنوان پیشرفته‌ترین مرکز دریایی کشور از ۶ فروند شناور پیشرفته جستجو و نجات، یک فروند قایق RIB، بالگردهای جستجو و نجات با قابلیت پرواز در شب و ۳۲ ایستگاه مردمی(همیار ناجی) دارد.

 

وی گفت: ام.آر.سی.سی بندرعباس به‌عنوان مرکز بین‌المللی عملیات مشترک منطقه از سوی سازمان جهانی دریانوردی، سازمان میمک مستقر در بحرین و سازمان راپمی مستقر در کویت شناسایی شده است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تصویب طرح استانی جستجو و نجات دریایی ارگان‌های استانی گفت: با تصویب این طرح این مرکز ۷۵ درصد مدیریت سوانح دریایی کشور را بر عهده دارد.

 

ایدنی هماهنگی و پشتیبانی مؤثر سازمان‌ها و ارگان‌های استانی در زمان بروز سوانح دریایی، حضور نیروهای آموزش دیده و وجود تجهیزات مناسب برای عملیات جستجو و نجات از جمله برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

 

وی کاهش تلفات انسانی به‌هنگام بروز سوانح دریایی، تردد ایمن ناوگان تجاری بین‌المللی، سنتی، باری و صیادی در حوزه‌ی استان، ایجاد محیطی امن برای مسافران دریایی، کاهش حق بیمه مسئولیت و باربری در صنعت کشتیرانی را از مزایا و دستاوردهای تصویب این طرح در عالی‌ترین مرجع اجرایی استان برشمرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.