قدس آنلاین- تبریز: معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز در نشستی مشترک با کارشناسان آموزش و پرورش از توسعه طرح شهرداران مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد.

 توسعه طرح شهرداران مدارس در سال تحصیلی جدید در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی با اعلام این خبر با اشاره به اینکه طرح شهردار مدرسه از  سوی دانش آموزان و مدارس با استقبال خوبی مواجه شده است، افزود: همزمان با آغاز سالتحصیلی جدید تعداد شهرداران مدارس از 18مدرسه به 40 مدرسه افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام احمد حمیدی تاکید نمود: طرح شهردار مدرسه به منظور نهادینه سازی فرهنگ شهروندی، تقویت روحیه مشارکت اجتماعی و مسوولیت پذیری شهروندان و حفظ محیط زیست با رویکرد مشارکت نسل جوان اجرا می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردارتبریز، ضمن تشکر از دکتر نجفی به خاطر اهتمام به امور مربوط به شهرداران مدارس، برخی اقدامات انجام یافته در حوزه شهرداران مدارس اشاره کرد و گفت: طی مدتی که از اعطای احکام شهرداران مدارس توسط شهردار محترم تبریز می گذرد،ضمن برگزاری  جلسات توجیهی برای این شهرداران جوان با حضور معاونین فرهنگی  مناطق  و آشناسازی این شهرداران با سازمانهای تخصصی شهرداری،  کارگروههای تخصصی شهرداران مدارس و سلسله کارگاههای آموزشی برای شهرداران مدارس با هدف کاربردی نمودن ایده های خلاقانه این دانش آموزان در آموزشهای شهروندی و تعمیق فعالیتهای گروهی بین آنان برگزار می شود.

حجت الاسلام حمیدی، در باره برنامه های آتی مربوط به شهرداران مدارس تصریح کرد: جلسات  آینده ما با این شهرداران، با محوریت آموزش‌های شهروندی خواهد بود و در عین حال تلاش خواهیم  کرد باارائه  بسته‌های آموزشی فرهنگی و برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی قرانی، فاز جدید  عملیاتی طرح شهرداران مدارس را اجرا نماییم.

حمیدی  توسعه آموزشهای شهروندی به شکلی منسجم را از کارکردهای فعالیت این شهرداران مدارس دانست و افزود: خواهان تعامل هر چه بیشتر با مدارس و آموزش و پرورش در زمینه آموزشهای شهروندی هستیم.

وی افزود: آموزش‌های شهروندی و ارتقا فرهنگ شهروندی زمانی تأثیرگذار و محقق خواهد بود که این آموزش‌ها در مدارس به دانش‌آموزان ارائه شود.

گفتنی است این جلسه به منظور اجرایی نمودن تفاهم نامه بین شهرداری تبریز با اداره کل آموزش وپرورش استان در خصوص تعهدات تفاهم نامه فوق الذکر در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.