وزیر مسکن، راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۸۰ لوکوموتیو را بازسازی کرده‌ایم، گفت: ۹۰۰ لوکوموتیو برای به‌کارگیری در ناوگان ریلی خریداری می‌شود.

۹۰۰ لوکوموتیو برای به‌کارگیری در ناوگان ریلی کشور خریداری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ عباس آخوندی در حاشیه بازدید از کارخانجات بازسازی لوکوموتیو گروه مپنا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر 800 لوکوموتیو داریم که 200 لوکوموتیو خارج از خط است.

وزیر مسکن، راه و شهرسازی با بیان اینکه این مدل از لوکوموتیوها از نوع با ارزش آن است که با قیمت 3.2 تا 3.4 دهم میلیون یورو خریداری می‌شوند، گفت: در این کارخانه 120 لوکوموتیو از 200 لوکوموتیوی که از خط خارج شده‌اند، ‌تعمیر‌ می‌شود.

آخوندی افزود:‌ این لوکوموتیوها بیش از 20 سال کار کرده‌اند در صورتی که عمر یک لوکوموتیو 18 سال است.

وزیر مسکن، راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: قطعاتی که برای تعمیر این لوکوموتیوها مصرف می‌شوند در اصل 40 درصد قیمت تمام شده لوکوموتیوی است که باید تازه خریداری شود.

وی افزود: با بازسازی این لوکوموتیوها و برگرداندن این لوکوموتیوها به چرخه حرکت می‌توان گفت 18 سال دیگر می‌توانیم از این لوکوموتیوهای بازسازی شده در خطوط حمل و نقل ریلی استفاده کنیم.

آخوندی گفت: در مجموع 280 لوکوموتیو را بازسازی کرده‌ایم و قرار است که 900 لوکوموتیو دیگر را خریداری کرده تا در ناوگان ریلی از آن‌ها استفاده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.