قدس آنلاین: رئیس مؤسسه سیره شهدا گفت: انبیاء، امامان، شهدا، علمای صالح و اطاعت‌کنندگان خدا و رسول خدا جزء پنج گروه اصلی بهترین‏ها هستند.

یک جزء از پنج گروه اصلی بهترین‏ها شهدا هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری شب گذشته در اولین یادواره شهیدان سیدعلی، سیدعلیرضا و سیدمحمدرضا مصطفوی‌طهرانی که در محل سالن همایش‌های تالار نور مشهد برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: شهیدان جوان بودند و سن زیادی نداشتند، اما قرآن جایگاه بزرگی برای شهدا قائل شده است.

وی افزود: انبیاء، امامان، شهدا، علمای صالح و اطاعت‌کنندگان خدا و رسول خدا جزء پنج گروه اصلی بهترین‏ها هستند.

رئیس مؤسسه سیره شهدا با اشاره به اینکه شهدا مسیر درست و غلط را به ما نشان داده‌اند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‏فرمایند شهدا به طبع اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راه را روشن و باز کرده و به ما نشان دادند و کسی که مسیر خطا را طی کند کم لطفی کرده است.

ماندگاری تصریح کرد: در آیه شریفه 170 سوره مبارکه آل عمران خداوند متعال می‏فرماید که شهدا زنده و جاودانه‌اند و در دنیا سختی کشیده‏اند اما در آخرت جایگاهی رفیع دارند؛ همچنین در آیه شریفه 26 سوره مبارکه یاسین هم به جایگاه ویژه شهدا اشاره شده است و شهدا آمرزیده شده هستند.

وی تأکید کرد: شهدا می‏گویند که وعده‏های خدا حق و وعده‏های شیطان باطل است و دشمنان ما را از ازدواج زود هنگام ترسانده‏اند، اما کسی با ازدواج فقیر نشده است.

رئیس مؤسسه سیره شهدا با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده هیچکس با ازدواج فقیر نمی‏شود، گفت: وعده دیگر الهی تکثیر اولاد است که در این راستا می‏فرماید نگران روزی فرزندان خود نباشید، زیرا روزی آنها دست من بوده و کسی هم با تکثیر اولاد فقیر نشده است.

ماندگاری عنوان کرد: خاندان شهیدان مصطفوی‌طهرانی فرزندان خود را در راه خدا صدقه دادند اما متأسفانه برخی‏ها از صدقه مال پرهیز می‏کنند.

وی بیان کرد: شهید تا 700 نفر را شفاعت کرده و مقابل درب بهشت از پدر و مادرش استقبال می‏کند و سند این حرف هم برای خودم مشاهده شد، من مادرم را در قبر گذاشتم و همین مادر در خوابم آمد و گفت تو مرا در قبر گذاشتی و برادر شهیدت من را به قصر برد.

رئیس مؤسسه سیره شهدا با تأکید بر اینکه حجاب را در همه جا حفظ کنید زیرا وعده الهی را به تاخیر می‏اندازد، خاطرنشان کرد: به زنان و دختران می‏گوییم که بی‏حجابی نشانه زیبایی و خوشبختی نیست، پس کاری کنیم که یار ولی خدا باشیم.

ماندگاری گفت: همه نگران عاقبت  خود هستیم و اولیای خدا هم نگران عاقبت خود بودند و شهدا نیز امامزاده شدند زیرا خدا و آخرت را فراموش نکردند.

وی افزود: امام جعفرصادق(ع) فرمودند کسی که روزی بیست بار یاد شهدا کند با آنها مشحور می‏شود و اگر یاد خدا و مرگ بیفتیم در کارها و برنامه‏ریزی‏هایمان جدی‏تر و دقیق‏تر می‏شویم.

رئیس مؤسسه سیره شهدا با اشاره به اینکه تقویت نظام سبب تقویت اسلام می‏شود، عنوان کرد: پرچم دین مبین اسلام در دست ایرانیان است و شهدا جان خود و خانواده شهدا علم خود را در این راه گذاشتند و ما هم باید مال خود را بگذاریم.

ماندگاری تصریح کرد: شهدا فهمیدتد که پشت بام شهادت و سعادت بسیار بالاست و از امام زمان(عج) یاری خواستند و سند این حرف در آیه شریفه 88 سوره مبارکه یوسف است.

وی تأکید کرد: هیچ چیزی بدون التماس محقق نمی‏شود و پدران شهدا التماس کردند که فرزاندشان شهید شوند و ما مشهدی‏ها هم باید برای موفقیت در همه اموراتمان به امام رضا(ع) التماس کنیم.

در پایان این مراسم از دو اثر «پیام مقام معظم رهبری خطاب به نخستین یادواره شهیدان مصطفوی طهرانی» و همچنین »جلد نخستین نشریه خانواده آسمانی« (ویژه شهدای خانوادگی) رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.