قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: ، یک کارشناس فرهنگی به خبرنگار ما گفت: در حوزه تولید آثار اسلامی می بایست کارهای بنیادی را در اولویت قرار داد، از این رو مراکز تحقیقاتی می باید بخشی از انرژی خود را صرف این مهم نمایند.

برپایی نمایشگاه های دائمی کتاب، عاملی مهم در رغبت مردم به کتابخوانی!

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام والمسلمین غلامی فعالیت های فرهنگی در راستای انتشار سیره رضوی را امری مهم دانسته و اظهار داشت: حوزه کتابت و نشر از مهم ترین عرصه فرهنگی محسوب می شود، چنانکه بر تمامی زمینه های فرهنگی اثرگذار است. از این رو متاسفانه با کمبودهایی در این حوزه مواجه می باشیم که بی شک می باید با بهره گیری از فرصت هایی که انقلاب اسلامی فراهم آورده است، در این عرصه به جایگاهی قابل قبول دست یافت.

این محقق  بیان داشت: در حوزه تولید آثار اسلامی می بایست کارهای بنیادی را در اولویت قرار داد. از این رو مراکز تحقیقاتی می باید بخشی از انرژی خود را صرف این مهم نمایند. چنانکه این موضوع می تواند در حوزه تصحیح نسخ و بازنشر آن و نیز در زمینه های اساسی علوم اسلامی-انسانی مورد مداقه قرار گیرد.

وی با اشاره به تولید آثاری کاربردی، بیان داشت: بی شک باید خلق آثاری در دستور کار قرار گیرد که تاثیرگذاری آن بر مخاطب و جنبه کاربردی آن اولویت داشته باشد. از این رو تولید و نشر کتبی که بتوانند تمامی اقشار آن را مورد استفاده قرار دهند امری مهم از سوی مراکز تحقیقاتی و انتشاراتی گوناگون و به ویژه بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی اظهار داشت: پژوهش در حوزه سیره رضوی یکی از مهم ترین امور در حوزه خراسان است و این موضوع بی شک بر عهده آستان قدس رضوی قرار دارد. چراکه زائرین در پی آثاری هستند که در بردارنده سیره حضرت رضا (ع) می باشد. در این راستا شایسته است با به کار گیریِ ساختاری موضوعی و منطقی، آثاری تنظیم و تولید شود که در بردارنده فرهنگ رضوی باشد. همچنین در این بین می باید بر کلیه آثار منتشر شده در سراسر جهان در این حوزه اشرافی کامل داشت و طی آن سند چشم انداز 20 ساله آستانقدس رضوی در حوزه ترویج و نشر فرهنگ و معارف رضوی تدوین گردد.

وی به خبرنگار ما گفت: در حوزه تبلیغ و ترویج و ایجاد شوق مطالعه در میان اقشار گوناگون می باید کتب در قالب چاپی و الکترونیکی انتشار یابد. از سویی دیگر آثار فاخر را باید به نحوی شایسته معرفی و در دسترس عموم قرار داد که این امر نیازمند بسته های مطالعاتی در حوزه های گوناگون است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه های دائمی کتاب از جمله دیگر اموری است که می تواند رغبت مردم را به مطالعه کتب افزایش دهد. همچنین در زمینه عرضه و فروش می بایست تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تاسیس فروشگاه هایی مناسب و در خور شأن کتب اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

عکس: علی کریمی رستگار

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.