امام جمعه موقت اصفهان گفت: نخست وزیر انگلیس حق اظهار نظر در خصوص مناسبات و روابط میان ایران و کشورهای مظلوم منطقه مانند بحرین، یمن یا گروه‌های مقاومت خاورمیانه مانند حزب‌الله را ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان: نخست‌وزیر انگلستان حق اظهارنظر در مورد ایران را ندارد

به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با تاکید بر لزوم اتحاد مردم در هر حال اظهار کرد: در صورت تصویب سند برجام در مجلس شورای اسلامی مردم باید با همه توان از دستاورد تیم مذاکره کننده هسته‌ای دفاع کنند و در غیر این صورت نیز توجه به اتحاد و انسجام درونی کشور امری ملزم و غیرقابل چشم‌پوشی است.

 

وی با اشاره به درخواست اکید رهبر معظم انقلاب برای ارجاع مسئله برجام به مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس با همه توان به موضوع برجام وارد شده و نمایندگان مجلس از همه همت و توان خود برای بررسی این مبحث کمک گرفته‌اند، بدون شک دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد شکاف در بدنه نظام هستند و نیروهای انقلابی باید برای حفظ و تداوم عزت و آبروی کشور در شرایط کنونی تلاش کنند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هوشیاری مردم نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند، تصریح کرد: آن‌ها به دنبال یافتن راهکاری برای جلوگیری از استقلال اقتصادی، علمی، نظامی، خودکفایی و نفوذ ایران در عرصه‌های مختلف هستند بنابراین ایران باید از هر فرصتی برای نشان دادن توان علمی و رزمی خود استفاده کند به عنوان مثال در بحث اقتصاد مقاومتی ایران نه تنها باید در برابر معضلات اقتصادی و مسائلی مانند کاهش قیمت نفت مقاومت کند بلکه تصمیم سازان داخلی باید برای یافتن راهکارهای عملی در خصوص حمایت از تولید داخلی، صادرات و مراقبت از واردات نیز تلاش کند.

 

مهدوی در واکنش به مطالبه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ناکار آمد توصیف کردن شعار مرگ بر آمریکا ادامه داد: توافق هسته‌ای به معنای پذیرش روابط میان ایران و آمریکا در همه سطوح نیست و آمریکا تا زمانی که سیاست‌های سلطه طلبانه، زورگویانه و مداخله گرانه خود را ترک نکند شرایط و مناسبات سیاسی میان دو کشور به همین روال ادامه خواهد یافت.

 

وی با اشاره به سوابق ننگین دولت انگلیس در قبال ایران خاطرنشان کرد: نخست وزیر انگلیس حق اظهار نظر در خصوص مناسبات و روابط میان ایران و کشورهای مظلوم منطقه مانند بحرین، یمن و یا گروه‌های مقاومت خاورمیانه مانند حزب‌الله را ندارد؛ ایران هیچ‌گاه نقش انگلیس در تجزیه و تفرقه افکنی در کشورهای مسلمان جهان را از یاد نمی‌برد و به همین دلیل نیز نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت جدی اعلام می‌کند که تا زمانی که انگلیس روش و منش خود را تغییر ندهد شعار "مرگ بر انگلیس" را ادامه خواهند داد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تلاش‌های دشمن برای انجام جنگ نرم در ایران تصریح کرد: دشمنان ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال فروپاشی نظام از طریق جنگ و سخت افزارها مانند تحمیل جنگ هشت ساله، ورود به طبس و حمایت از منافقان و ترورها بودند اما ایستادگی ملت ایران سبب ناامیدی و تغییر روش آن‌ها پس از دهه اول انقلاب شد.

 

مهدوی با تاکید بر اینکه سبک جنگ دشمن از حالت رزمی و فیزیکی به نرم تغییر کرده است، ادامه داد: دشمن به دنبال جابجایی قدرت از طریق اقناع فکری، فریب دادن افکار عمومی و نافرمانی مدنی است و در این راستا به دنبال استفاده از یک رهبر جا افتاده سیاسی در بین مردم بوده‌اند که با این وجود هرگز نیز به موفقیت در ایران نرسیده‌اند.

 

مهدوی گفت: در ایران همه به دنبال اصلاحات و نه تغییر حکومت یا نظام هستند با این وجود برخی دشمنان کشور و نظام در طول سال‌های گذشته به دنبال راه انداختن انقلاب‌های رنگی در کشور بوده‌اند.

 

وی با اشاره به اهداف بنیاد جورج سوروس در کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: هدف این بنیاد جابجایی قدرت و دخالت در امور کشورهاست به طوری که به‌جای نظرسنجی، نظرسازی می‌کند و از طریق شبکه‌های اجتماعی زمینه براندازی نرم را در کشورها فراهم می‌کند درست مانند آنچه آنها در فتنه 88 به دنبال انجام آن در ایران بودند اما پس از حماسه 9 دی شکست خوردند.

 

مهدوی ریشه براندازی نرم، کودتای مخملی یا انقلاب هوشمند را در غرب دانست و گفت: آن‌ها از طریق تحریک مردم و افکار عمومی نه تنها قصد ایجاد اخلال در فعالیت‌های نظام را داشتند بلکه با شایعه‌سازی می‌خواستند افکار عمومی را برای سرنگونی نظام، قانع کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.