قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت: نبود بازار فروش مناسب از مشکلات اصلی صنایع دستی در سطح استان است.

نبود بازار فروش از مشکلات اصلی صنایع دستی خراسان شمالی است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در دیدار با معاون صنایع دستی کشور  اظهار داشت:  یکی دیگر از مشکلات فرا روی هنرمندان صنایع دستی ایران حضور دلالان در این عرصه است.

پرویزی با تاکید بر این مطلب که بازار فروش باید متناسب با تولید باشد، افزود: فروش و بازاریابی فعالان صنایع دستی باید پشتیبانی شود چرا که تحقق این امر سبب افزایش تولید خواهد شد.
وی بیان داشت: زیر ساخت های ارتباطی مورد نیاز در این حوزه با اهتمام مدیران دستگاههای اجرایی و استانداری قابل تامین است و باید جهت بهره مندی مطلوب از آن آموزش های لازم داده شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: دهیاری ها ظرفیت مناسب جهت ارتقاء صنایع دستی در سطح روستاها است و چرا که ایجاد بازارچه های دائمی در این نقاط می تواند نیازهای اولیه مردم استان را نیز تامین نماید.
سید علی اکبر پرویزی تاکید کرد: ارتقای صنایع دستی و گردشگری در سطح استان موجب جذب و ماندگاری گردشگر و مسافر در استان است.
در ادامه معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی  و گردشگری کشور نیز گفت: رونق صنایع دستی موجب ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
بهمن نامور مطلق افزود: نگاه دولت تدبیر و امید این است که فروشگاه‌ها به جای نمایشگاه‌ها تقویت شوند.
نامور مطلق بیان داشت: واگذاری امور در عرصه صنایع دستی به استان ها از دیگر اقدامات دولت است و باید بحث مخاطب شناسی و سلیقه شناسی منطقه با توجه به موقعیت و نیازهای روز جامعه از سوی آنان انجام شود.
وی با بیان مطلب که شعار دولت ایجاد یک بازارچه دائمی در هر شهرستان است، مطرح کرد: نقاط فروش داخلی و خارجی استان باید شناسایی گردد و با اهتمامم مسولین استان خراسان شمالی به کارگاه فروش صنایع دستی در مشهد به شمار آید.
نامور مطلق افزود: دوره پسا تحریم می تواند به فصل شکوفایی صنایع دستی تبدیل شود و در برنامه توسعه ششم نقش موثری خواهد داشت.
معاون صنایع دستی کشور بیان داشت: استان خراسان شمالی با توجه به تعدد قومیتی و گویش می تواند از فعالان این عرصه باشد و باید در نظر داشت که دنیای آینده شامل صنایع خلاق و متنوع است.
بهمن نامور مطلق گفت: نگاه دولت به حمایت از فعالان این عرصه است به گونه ای که در سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان اعتبار به صنایع دستی کشور کمک شده است که قطعا این میزان در سال جرای افزایش خواهد داشت.

انتهای خبر/.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.