قدس آنلاین لرستان-در بررسی وتجزیه وتحلیل از آمار فوتی ها در سال ۹۴، تعداد ۲۶ نفر در تصادفات درون شهری وجود داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۸درصدی تصادفات در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: طبق برسی آماری انجام شده در شهریور ماه هر سال به علت افزایش تردد سفرها تعدادکشته ها و مجروحین نسبت به سایر ماه های سال رشد قابل توجهی پیدا می کند.

سرهنگ منوچهر مرادی افزود: جهت جلوگیری از این وضعیت ضرورت دارد اقدامات کنترلی پلیس شدت بیشتری پیدا کند. وی با اشاره به اینکه بحث برخورد با متخلفین و رانندگان پر خطر اساس کار پلیس راهور استان است، تصریح کرد: برای این منظور تمهیدات ترافیکی ویژه ای اتخاذ و به مرحله اجرا گذاشته ایم.

 رییس پلیس راهور لرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت کنترل و کاهش تصادفات خاطر نشان کرد : در جهت مهار تصادفات برنامه ریزی هایی از قبیل شناسایی عوامل حادثه ساز موثر در تصادف وتلفات، شناسایی زمان وموقعیت مکانی تصادف، علت وقوع تصادف و ساعات تصادف که به طور کلی جغرافیای تصادف نامیده می شود و بر اساس تحلیل های گذشته  شناسایی وانجام شده است.

 وی بیان کرد : نقاط بحرانی را که در سال گذشته حادثه خیز بوده اند شناسایی وآنها را به مدیران شهرستان  ارائه داده ایم تا بتوانند با برخورد جدی و اعمال قانون واطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق جراید در کاهش مهار تصادف نقش آفرینی کنند.

 مرادی خاطر نشان کرد: اجرای طرح برخورد با تخلفات موتور سیکلت سواران  و شناسایی نقاط حادثه خیز در سطح معابر که یکی از کارهای مهم  این مجموعه  با همکاری سایر نیروهای انتظامی از دیگر برنامه های کاری ماست.

وی همچنین یادآور شد: ما این نقاط حادثه خیز راشناسایی وبه صورت لوح فشرده در اختیار شهرداری ها ، فرمانداری ها، معاونت اجرایی استانداری قرار داده وانتظار داریم که آنرا در اولویت کاری خود قرار دهند تا این نقاط اصلاح و وقوع تصادفات کاهش پیدا کنند.

 رییس پلیس راهور در ادامه افزود: ما توانسته ایم در استان، 9 نقطه حادثه خیز را اصلاح  کنیم که 21 نقطه حادثه خیز در شهرها وجود دارد.

مرادی یاد آور شد: در بررسی وتجزیه وتحلیل از آمار فوتی ها در سال جاری تعداد 26 نفر در تصادفات درون شهری وجود داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18درصد رشد داشته است.

 وی عنوان کرد: بروجرد حادثه خیزترین شهرستان است وبیشترین تصادفات در این شهر اتفاق می افتد که بیشترین تصادفات نیز مربوط موتور سیکلت سواران است که توانسته ایم در پنج ماه سال جاری بیش از شش هزار موتور سیکلت در داخل شهر توقیف کنیم.

رییس پلیس راهور لرستان اظهار کرد: شهرستان دلفان ،دورود،ازنا در مراحل بعد ازنظر وقوع حادثه قرار دارند و شهرستان های الیگودرز و خرم آباد نسبت به پنج ماهه مشابه سال قبل در این خصوص با کاهش مواجه بوده اند.

وی ادامه داد: درشهریور ماه سال قبل بیشترین تصادفات از ساعت 8 تا 12 شب رخ داده که 33 در صد مربوط به معابر و 53 درصد مربوط به موتور سیکلت سواران بوده است. سرهنگ مرادی با بیان اینکه تمام سعی ما در مهار تصادفات عابرین پیاده است که ما دو برنامه برای آن اتخاذ کرده ایم. 1- اطلاع رسانی ،آموزش وفرهنگ سازی به مردم2- احیا گذر گاه عابرین پیاده .

 وی در پایان عنوان کرد: اگر تصادفات را مهار کنیم  قطعا توانسته ایم به اهداف خود دست یابیم، لذا در این امر مهم نیازمند همکاری اصحاب رسانه استان هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.